PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | nr 3 | 51--59
Tytuł artykułu

Orientacja marketingowa a kształtowanie usługi medycznej

Warianty tytułu
The Marketing Orientation of Health Care Services
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł ma na celu ukazanie wpływu podejścia marketingowego na kształtowanie usługi medycznej. Służy temu przedstawienie podstaw teoretycznych podejścia marketingowego w tworzeniu usługi medycznej oraz roli dopasowania oferty do wymogów pacjenta. Na podstawie analizy doświadczeń zagranicznych i własnych badań określono fazy postępowania przy kształtowaniu usługi medycznej, a następnie przedstawiono przykładowe wyniki badań pacjentów i lekarzy w odniesieniu do różnic w percepcji usługi medycznej. (fragment tekstu)
EN
There are many changes in the health care sector. The role of physicians and patients has changed as far as the health care service is concerned. Once, physician was the key decision maker. Today, the health care organizations have to be more active because the role of physicians and patients is quite different. Therefore, the authors of article suggest six steps to design a patients oriented service. Following these steps, physicians can improve understanding of patients and their needs. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
51--59
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • 1. Altkorn J., Marketing w turystyce, PWN, Warszawa 1994.
  • 2. Branson Ch., Badger B., Dobbs F., Patient Satisfaction with Skill Mix in Primary Care: a Review of the Literature, "Primary Health Care Research and Development" 2003.
  • 3. Furtak R., Marketing usług, PWE, Warszawa 2002.
  • 4. Gummensson E., Quality Management in Service Organizations, ISQA, 1996.
  • 5. Hołub J., Kierunki rozwoju marketingu na rynku usług medycznych, "Przegląd Organizacji" 2001, nr 6.
  • 6. Kieżel E., Postawy i decyzje konsumentów wobec zmian na rynku i w przedsiębiorstwach, "Marketing w Praktyce" 1999, nr 7.
  • 7. Kotler Ph., Marketing, analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i S-ka, Warszawa 1994.
  • 8. Kucher E., Simon H., Market Pricing als Basic des Target Costing, [w:] Franz K.P., Kajüter P. (red.), Kosten, Management - Wettbewerbsvorteile durch Systematische Kostensteuerung, Schäfter-Poeschel, Stuttgart 1997.
  • 9. Łańcucki J., Czynniki wpływające na jakość usług profesjonalnych, [w:] Rogoziński K. (red.), Marketing usług profesjonalnych, Wyd. AE, Poznań 1999.
  • 10. Mruk H., Marketing usług profesjonalnych, "Marketing serwis" 1996, nr 8.
  • 11. Mudie P., Cottam A., The Management and Marketing of Services, Butterworth-Heinemann Ltd, Oxford 1993.
  • 12. Opolski K., Szemborska E., Strefy zarządzania jakością w służbie zdrowia, "Antidotum" 1997, nr 7.
  • 13. Paluchowski W.J., Czy marketingowi potrzebna jest psychologia?, [w:] Rogoziński K. (red.), Marketing usług profesjonalnych, Wyd. AE, Poznań 1999.
  • 14. Parasuraman A., Zeithaml V.A., Berry L.L., A Conceptual Model of Service Quality and Its Implications for Future Research, "Journal of Marketing" 1985, vol. 58.
  • 15. Penc J., Innowacje i zmiany w firmie. Transformacja i sterowanie rozwojem przedsiębiorstwa, Placet, Warszawa 1999.
  • 16. Przybyłowski K., Hartley S.W., Kerin R.A., Rudelius W., Marketing, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1998.
  • 17. Sevier R.A., The Power of Internal Marketing, "Marketing" 2002, May.
  • 18. Stern L.W., Studivant F.D., Customer-Driven Distribution System, "Harvard Business Review" 1987, July-August.
  • 19. Zeller P., Marketingowe zarządzanie uczelnią wyższą, [w:] K. Rogoziński (red.), Marketing usług profesjonalnych, Wyd. AE, Poznań 1999.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171325061

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.