PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | R. 11, nr 1, cz. 3 | 213--228
Tytuł artykułu

Rola wartości w zarządzaniu organizacją

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Role of Organizational Values in Management
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł porusza problem wartości organizacyjnych w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Zakłada, że jako integralna część kultury organizacyjnej, wartości znajdują wyraz we wzorcach zachowań pracowników, a także są spoiwem jednoczącym ich wokół wspólnej wizji, misji i strategii. Współczesne organizacje oparte o zrównoważony rozwój i szanujące społeczne aspekty, mogą szukać w wartościach inspiracji dla podejmowanych przez siebie przedsięwzięć. (abstrakt oryginalny)
EN
The article discusses the role of organizational values in management. As an integral part of the organizational culture, they appear in behavioral patterns of the employees. Organizational values cluster them around the common vision, mission and the strategy of the company. The article also points out the contemporary trends which show growing concern for the environment and the welfare of society, and might be reflected in company's values in use. (original abstract)
Rocznik
Strony
213--228
Opis fizyczny
Twórcy
  • Społeczna Akademia Nauk w Łodzi
Bibliografia
  • Aniszewska G. (2007),Kultura organizacyjna w zarządzaniu, PWE, Warszawa.
  • Armstrong M. (2011), Zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa.
  • Bernais J., Ingram J., Kraśnicka T. (2010), ABC współczesnych metod i koncepcji zarządzania, Wyd. Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice.
  • Bugdol M. (2006), Wartości organizacyjne. Szkice z teorii organizacji i zarządzania, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.
  • Bugdol M. (2011), Zarządzanie pracownikami-klientami wewnętrznymi w organizacjach projakościowych, Difin, Warszawa.
  • Cyfert Sz., Krzaklewicz K. (2009), Nauka o organizacji, Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierowania, Poznań.
  • Drzewiecki A., Chełmiński D., Kubica E. (2011), Dobre przywództwo. Najlepsze praktyki polskich liderów biznesu, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa.
  • Działy, pracownicy, praca i wartości - nasze wartości. http://www.pwc.pl/pl/kariera/poznaj-nas/nasze-wartosci.jhtml, dostęp dnia 07.01.2013.
  • Encyklopedia PWN.(2006), Wyd Naukowe PWN, Warszawa
  • Hofstede G., Hofstede G.A., Minkov M. (2011), Kultury i organizacje, PWE, Warszawa.
  • http://www.ey.com/PL/pl/About-us/Our-values, dostęp dnia 06.01.2013.
  • http://www.onboard.pl/pl/badania_publikacje/corporate_values_index/, dostęp dnia 07.01.2013.
  • Jones Ph. (2010), Komunikowanie strategii, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa.
  • Kotler Ph., Kartajaya H., Setiawan I. (2010), Marketing 3.0.Dobry produkt? Zadowolony klient? Spełniony człowiek!, Wyd MT Biznes, Warszawa.
  • Koźmiński A. K. (2004), Zarządzanie w warunkach niepewności, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Koźmiński A. K., Jemielniak D. (2011), Zarządzanie, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa.
  • Marek S. (2008), Elementy nauki o przedsiębiorstwie, Economicus, Warszawa.
  • Nasze wartości http://www.skanska.pl/pl/Praca-i-kariera/Poznaj-nas /Nasze-wartoci/, dostęp dnia 07.01.2013.
  • Nasze wartości i zasady http://www.agora.pl/agora/1,108806,9439650,Nasze_wartosci_i_zasady.html, dostęp dnia 07.01.2013.
  • Penc J. (2010) Humanistyczne wartości zarządzania w poszukiwaniu sensu menedżerskich działań, Difin, Warszawa.
  • Penc J. (2011), Zachowania organizacyjne w przedsiębiorstwie. Kreowanie twórczego nastawienia i aspiracji, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa.
  • Siemiński M. (2008), Kształtowanie kultury organizacyjnej przedsiębiorstw przemysłowych, Wydawnictwo Dom Organizatora, Toruń.
  • Sikorski Cz. (2006), Kultura organizacyjna, Wyd. C. H. Beck, Warszawa.
  • Sikorski Cz. (2009), Kształtowanie kultury organizacyjnej. Filozofia, strategie, metody, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
  • Sikorski Cz. (2012),Stereotypy samobójcze. Kulturowe czynniki agresji w życiu społecznym i w organizacji, Difin, Warszawa.
  • Socjologia. Przewodnik encyklopedyczny (2008), Wyd. Naukowe PWN, Warszawa.
  • Stachowicz-Stanusch A. (2004), Zarządzanie poprzez wartości. Perspektywa rozwoju współczesnego przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice.
  • Stachowicz-Stanusch A. (2007), Potęga wartości. Jak zbudować nieśmiertelną firmę, Wyd. Helion, Gliwice.
  • Stańczyk S. (2008), Nurt kulturowy w zarządzaniu, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław.
  • Sułkowski Ł. (2002), Kulturowa zmienność organizacji, PWE, Warszawa.
  • Sułkowski Ł. (2012), Epistemologia i metodologia zarządzania, PWE, Warszawa.
  • Top Employers Polska 2012 (2012), Instytut CRF. Wyd. I., Warszawa.
  • Wartości Volvo, http://www.volvogroup.com/group/poland/pl-pl/Volvo%20Group/ourvalues/pages/values.aspx, dostęp dnia 07.01.2013.
  • Zając Cz. (2012), Zarządzanie zasobami ludzkimi w grupach kapitałowych, PWE, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171325089

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.