Warianty tytułu
Trends in E-business
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule przedstawiono trendy w sektorze e-biznesu pokazujące perspektywy zmian w usługach. Zwrócono uwagę jak zmienia się podejście do samego procesu usługi, jak zmienia się sposób świadczenia samej usługi. Autor przedstawia trendy nie tylko związane z zastosowaniem nowoczesnych technologii, ale również związane z otwieraniem nowych segmentów rynku jakimi są np. społeczności. W wyniku analizy przytoczonych przykładów wykorzystania nowych e-usług w gospodarce, autor przedstawia rezultaty e-biznesu odczuwalne dla klienta, usługodawcy oraz kooperantów. (abstrakt oryginalny)
The article presents trends in the e-business sector, showing perspective of the changes in services. It was noted how the approach to the process of the service change in the method of providing the same service. The author presents the trends not only associated with the use of modern technology, but also related to the opening of new market segments, such as for example the social community. The analysis of these examples, the use of new e-services in the economy, the author presents the results of e-business felt by the customer, service providers and suppliers. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
285--296
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Politechnika Gdańska
Bibliografia
- Brown G.W. (2009), Value Chains, Value Streams, Value Nets and Value Delivery Chains, BPTrends, USA.
- Cheng Fang Hsu, Shinn-Jong Lin (2008), mCRM's New Opportunities of Customer Satisfaction, Internatioal Journal of Human and Social Sciences, https://www.waset.org/journals/ijhss/v3/v3-2-19.pdf, dostęp dnia 18.12.2012.
- Eurostat, Europe in figures - Eurostat yearbook 2011: Industry, trade and services, http://epp.eurostat.ec.europa.eu/cache/ITY_OFFPUB/CH_ 07_2011/EN/CH_07_2011-EN.PDF, dostęp dnia 20.12.2012.
- Eurostat, Internet use in housholds and by individuals in 2012; Industry, trade and services, http://epp.eurostat.ec.europa.eu/cache/ITY_OFF PUB/KS-SF-12-050/EN/KS-SF-12-050-EN.PDF, dostęp dnia 18.12.2012.
- Januszewski A. (2008), Funkcjonalność informatycznych systemów zarządzania tom 2, Systemy Business Intelligence, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
- Kolbusz E. (red.), Olejniczak W., Szyjewski Z. (2005), Inżynieria systemów informatycznych w e-gospodarce, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
- Mazurek-Kucharska B., Kuciński J., Flis R. (2009), Spodziewane trendy sektora e-usług, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171325135