PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | R. 11, nr 1, cz. 3 | 321--335
Tytuł artykułu

Promować czy sprzedawać - dylemat przedsiębiorstw branży turystycznej korzystających z serwisów zakupów grupowych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Promote or Sell? - The Dilemma of the Tourist Companies Utilizing the Group-Buying Websites
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest zaprezentowanie istoty nowoczesnego medium, jakim są portale zakupów grupowych, które za pośrednictwem Internetu mogą stanowić zarówno narzędzie promocji i/lub dystrybucji produktu przedsiębiorstw branży turystycznej. Drugim celem badawczym jest zdiagnozowanie czynników decydujących o popularności tych serwisów wśród konsumentów. W tym celu autor przybliża istotę portali zakupów grupowych, wskazuje determinanty ich sukcesu oraz prowadzi rozważania nad ich charakterem. Refleksje te, zostały uzupełnione wynikami badań w oparciu o wywiady przeprowadzone z osobami odpowiedzialnymi za marketing, wybranych przedsiębiorstw turystycznych. Prezentują one ich doświadczenia ze współpracy z serwisami zakupów grupowych, wskazując jednocześnie na determinanty korzystania z tych portali, jako narzędzia promocji/dystrybucji produktu turystycznego. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of this article is to present the essence of the modern media, group-buying websites, which through the Internet, can be both a tool for promotion and/or distribution of the tourist product. The second objective of the research given by the author is to diagnose the factors that determine the popularity of these services among consumers. For this purpose, the author presents the essence of group purchasing sites, indicates determinants of their success, and reflecting on their character. These reflections were supplemented findings based on interviews conducted by the author with employees responsible for marketing selected tourism enterprises. These research present their experience of cooperation with group-buying websites, pointing out the determinants of using of these sites as a tool for promotion/distribution tourism product. (original abstract)
Rocznik
Strony
321--335
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • About Us, Groupon, http://www.groupon.com/about, dostęp dnia 08.01.2013.
  • Bajdak A. (2003), Internet w marketingu, PWE, Warszawa.
  • Bickerton P., Bickerton M., Pardesi U. (2006), Marketing w Internecie; Jak najlepiej wykorzystać sieć w sprzedaży produktów i usług?, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.
  • Brady R., Forrest E., Mizerski R. (2002), Marketing w Internecie, PWE, Warszawa.
  • Brogan C., Smith J. (2011), Zaufanie 2.0; Jak wywrzeć wpływ, zdobyć lojalność klientów i kreować markę, Wydawnictwo Helion, Gliwice.
  • Co polscy przedsiębiorcy myślą o zakupach grupowych?, http://www.godealla.pl/blog/co-polscy-przedsiebiorcy-mysla-o-zakupach-grupowych-raport-i-infografika/, dostęp dnia 08.01.2013.
  • Co stoi za sukcesem zakupów grupowych?, Polska Agencja Prasowa, http://tech.wp.pl/kat,1009785,title,Co-stoi-za-sukcesem-zakupow-grupowych,wid,13647138,wiadomosc.html?%20ticaid=1d77b&ticaid= 110455&_ticrsn=5, dostęp dnia 08.01.2013.
  • Cudmore A. B., McCoy J., Shuhy J., Taylor J. (2009), Engaging Online Consumers with an Interactive Cost-Per-Action Advertising Model, "Journal of Internet Commerce", nr 3/4 (8).
  • Eager B., McCall C. (2002), Marketing internetowy dla żółtodziobów, czyli wszystko co powinieneś wiedzieć o..., Dom Wydawniczy Rebis, Poznań.
  • Groupon Polska podsumowuje rok, Dziennik Internautów, Biznes i Prawo, http://di.com.pl/news/41517,0,Groupon_Polska_podsumowuje_ rok.html, dostęp dnia 08.01.2013.
  • Groupon w Polsce ma rok, a oszczędności sięgają 300 mln zł, Dziennik Internautów; Biznes i Prawo, http://di.com.pl/news/37326,0, Groupon_w_Polsce_ma_rok_a_oszczednosci_siegaja_%20300_mln_zl.html, dostęp dnia 08.01.2013.
  • Hyman P. (2011), Digital Deals du Jour, "Customer Relationship Management Magazine", nr 7(15).
  • Jadczak A. (2011), Internet Standard, Internet 2k11; Raport specjalny, International Data Group Poland SA, Warszawa.
  • Kenrick D. T., Neuberg S. L., Cialdini R. B. (2006), Psychologia społeczna, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.
  • Meet The Fastest Growing Company Ever, Forbes Magazine, http://www.forbes.com/forbes/2010/0830/entrepreneurs-groupon-facebook-twitter-next-web-phenom.html, dostęp dnia 08.01.2013.
  • Mullaney T. (2011), Group Buying: An Innovative Way to Sell Travel, PhoCusWright's Analysis.
  • Myers D. G. (2003), Psychologia społeczna, Zysk i S-ka, Poznań.
  • Pitta D. A. (2011), The battle among social network daily deal providers, "Journal of Consumer Marketing", nr 3 (28).
  • Zakupy grupowe nowoczesną formą outsourcingu marketingu i sprzedaży, http://www.outsourcingportal.pl/artykuly,zakupy-grupowe-nowocz esna-forma-outsourcingu-marketingu-i-sprzedazy,,,400,2.html, do-stęp dnia 08.01.2013.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171325145

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.