PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 106 | 85--95
Tytuł artykułu

Regionalne grupy strategiczne w przemyśle spożywczym w Polsce

Autorzy
Warianty tytułu
Regional Strategic Groups in Food Industry in Poland
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem opracowania jest identyfikacja regionalnych grup strategicznych dla przemysłu spożywczego na podstawie zmodyfikowanej macierzy McKinseya oraz określenie strategii rekomendowanych dla przedsiębiorstw oraz województw. (fragment tekstu)
EN
This paper identifies and examines the regional strategic groups for food industry basing upon McKinsey's modified matrix. An analysis of regional strategic groups being understood as concentration of similar regions regarding sector attractiveness as well as position and competitive potential what allows proposing acceptable strategic activities both for regions and enterprises localized on their area. The survey shows that in Poland only Masovian region is predestinated to realize development strategies in food industry. Great Poland region (Wielkopolska) is recommended to use selective options analysis as well as for enterprises operating on that market. In considering the supporting strategies basing upon selective growth, it is the most advantageous for Silesia region, South Silesia region and Minor Poland (Małopolska), Pomorze region. The strategy of profit maximizing and withdrawal strategy can be used in the following regions; Łódź region, Opole region, Lubuski region, Podkarpacie region, Lublin region, Podlasie region, Świętokrzyski region, Warmia-Mazury region, Kujawsko-Pomorski region. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie
Bibliografia
  • Biuletyn statystyczny województwa dolnośląskiego II kwartał 2013 r., US we Wrocławiu, Wrocław 2013.
  • Biuletyn statystyczny województwa kujawsko-pomorskiego II kwartał 2013 r., US w Bydgoszczy, Bydgoszcz, sierpień 2013.
  • Biuletyn statystyczny województwa lubelskiego IV kwartał 2012 r., US w Lublinie, Lublin, luty 2013.
  • Biuletyn statystyczny województwa lubuskiego IV kwartał 2012 r, US w Zielonej Górze, Zielona Góra, luty 2013.
  • Biuletyn statystyczny województwa łódzkiego IV kwartał 2012 r. US w Łodzi, Łódź, luty 2013.
  • Biuletyn statystyczny województwa małopolskiego IV kwartał 2012 r., US w Krakowie, Kraków, luty 2013.
  • Biuletyn statystyczny województwa mazowieckiego II kwartał 2013 r., US w Warszawie, Warszawa, sierpień 2013.
  • Biuletyn statystyczny województwa opolskiego II kwartał 2013 r., US w Opolu, Opole, sierpień 2013.
  • Biuletyn statystyczny województwa podkarpackiego IV kwartał 2012 r., US w Rzeszowie, Rzeszów, luty 2013.
  • Biuletyn statystyczny województwa podlaskiego II kwartał 2013 r., US w Białymstoku, Białystok, sierpień 2013.
  • Biuletyn statystyczny województwa pomorskiego IV kwartał 2012 r., US w Gdańsku, Gdańsk, luty 2013.
  • Biuletyn statystyczny województwa śląskiego IV kwartał 2012 r., US w Katowicach, Katowice, luty 2013.
  • Biuletyn statystyczny województwa świętokrzyskiego I kwartał 2013 r., US w Kielcach, Kielce, maj 2013.
  • Biuletyn statystyczny województwa warmińsko-mazurskiego IV kwartał 2012 r., US w Olsztynie, Olsztyn, luty 2013.
  • Biuletyn statystyczny województwa wielkopolskiego IV kwartał 2012 r., US w Poznaniu, Poznań, luty 2013.
  • Biuletyn statystyczny województwa zachodniopomorskiego IV kwartał 2012 r., US w Szczecinie, Szczecin, marzec 2013.
  • BRZOZOWSKI T., POGORZELSKI W.: Naturalne wartości wskaźników jakości, metoda wagowo-korelacyjna, Wiadomości Statystyczne GUS, nr 4, 1992.
  • Działalność przedsiębiorstw niefinansowych w 2011 r., GUS, Warszawa 2013.
  • GIERSZEWSKA G., ROMANOWSKA M.: Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2002.
  • GODLEWSKA-MAJKOWSKA H.: Lokalizacja przedsiębiorstwa w gospodarce globalnej, Difin, Warszawa 2013a.
  • GODLEWSKA-MAJKOWSKA H.: Regionalne grupy strategiczne - istota i możliwość wykorzystania w zarządzaniu lokalizacją, [w:] Godlewska-Majkowska H., Komor A.: Regionalne grupy strategiczne jako instrument analizy lokalizacji przedsiębiorstw na przykładzie przemysłu motoryzacyjnego, Badanie statutowe Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie SGH w Warszawie, SGH, Warszawa 2013b (maszynopis).
  • GODLEWSKA-MAJKOWSKA H.: Zróżnicowanie atrakcyjności inwestycyjnej polskich regionów, [w:] Godlewska-Majkowska H., Komor A.: Raport o atrakcyjności inwestycyjnej regionu łódzkiego, Instytut Przedsiębiorstwa SGH, Warszawa 2008.
  • KUCIŃSKI K.: Miasto jako analog przedsiębiorstwa. Inspiracje dydaktyczne i badawcze, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2011.
  • OBŁÓJ K.: Strategia organizacji, PWE, Warszawa 2001.
  • PIERŚCIONEK Z.: Strategie rozwoju firmy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998.
  • PILEWICZ T.: Region jako organizacja przedsiębiorcza w zarządzaniu strategicznym, Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie 3 (24)/2012.
  • Rocznik statystyczny przemysłu 2012, GUS, Warszawa 2013.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171325273

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.