PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 72 Marketing przyszłości: trendy, strategie, instrumenty: zachowania konsumentów - trendy i kierunki zmian | 143--154
Tytuł artykułu

Marka w ekspansji na rynki zagraniczne

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Brand in Expansion into Foreign Markets
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W czasach wzrastającego umiędzynarodowienia i wzajemnego przenikania się rynków wzrasta znaczenie marki. Jedną z głównych decyzji strategicznych w procesie ekspansji na rynki zagraniczne jest właśnie wybór strategii marki. W praktyce menedżerowie decydują się na różne rozwiązania: stosowanie dotychczasowej marki, kreowanie zupełnie nowej marki na potrzeby rynku zagranicznego, nabycie prawa do marki poprzez jej zakup, licencję czy też franchising. Celem niniejszego artykułu jest pokazanie, w jaki sposób marka może być wykorzystana w ekspansji na rynki zagraniczne. Do przedstawienia postawionego problemu wykorzystano analizę literatury oraz analizę dostępnych wyników badań dotyczących tej problematyki. Rozważania autorki zostały poparte licznymi przykładami z praktyki.(abstrakt autora)
EN
In the times of increasing internationalization and interpenetration of markets the importance of branding increases. One of the major strategic decisions in the process of expansion into foreign markets is the choice of brand strategy. In practice, the managers decide on different solutions: the use of existing brand, creating an entirely new brand for the foreign market, the acquisition of rights to the brand through its purchase, license or franchise. The aim of this paper is to show how the brand can be used in the expansion into foreign markets. To present the proposed problem, the analysis of the literature and the available results of the research on this problem were used. The author's reflections were supported by numerous examples from practice.(original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Uniwersytet Zielonogórski
Bibliografia
  • Słownik języka polskiego, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2008.
  • E. Duliniec, Marketing międzynarodowy, PWE, Warszawa 2004.
  • H. Mruk, I. Rutkowski, Strategia produktu, PWE, Warszawa 1995.
  • J. Altkorn, Strategia marki, PWE, Warszawa 1999.
  • R. Oczkowska, Kształtowanie marki w marketingu międzynarodowym, www.nbuv.gov.ua/portal/ Soc_Gum/Mtip/2008_14/renata-oczkowska.pdf.
  • K. Krzysztofek, Uniwersalistyczne i pluralistyczne wizje pokojowego świata, Polski Instytut Spraw Międzynarodowych, Warszawa 1990.
  • J. Pyka, Marketing międzynarodowy, wybrane zagadnienia, GWSH im. W. Korfantego, Katowice 2003.
  • H.J. Anders, Produkt - und Markenpolitik im gemeinsamen Binnenmarkt, "Marktforschung und Management" 1991, No. 1.
  • H.G. Meissner, Marketing na wspólnych europejskich rynkach, Stuttgart 1990.
  • P. Bezak, Kreowanie marki na rynki wschodnie na przykładzie firmy Atlas, Praca licencjacka, ZWSHiFM, Zielona Góra 2010.
  • Z. Wałkowski, Dylematy zarządzania marką, www.światmarketingu.pl/main/index.php?rodzaj =01&id_numer=303008.
  • K. Ruta, M. Wysocki, Polskie marki w świecie, "Gospodarka Międzynarodowa" 2010, nr 3.
  • W. Surmacz, Czy polskie marki zrobią globalną karierę?, "Newsweek Polska" 2009, nr 46 z 15.11.2009, s. 69.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171325433

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.