PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2002 | Finanse, bankowość i ubezpieczenia wobec wyzwań współczesności. T. 2, Finanse przedsiębiorstw. Finanse publiczne i podatki | 125--134
Tytuł artykułu

Przyczynek do koncepcji współpracy banku polskiego z sektorem małych i średnich firm w warunkach konkurencji

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Globalizacja i związane z nią liberalizacja i deregulacja gospodarki znamionują wzrost konkurencji w każdym sektorze gospodarki, w tym również w sektorze finansowo-bankowym. Owocuje rozwojem korporacji transnarodowych i opanowywaniem przez nie rynków na skalę światową, a dzięki rozwojowi technologii i systemów zarządzania ryzykiem - możliwe, że także rynków lokalnych i regionalnych. Bankom operującym na skalę lokalną bądź regionalną w danym kraju, w tym również w Polsce, zaczynają zagrażać nie tylko różnego rodzaju instytucje finansowe1 operujące w danym środowisku lokalnym, regionalnym, a też i zagraniczne korporacje bankowe czy bankowo-finansowe2. Należałoby zgodzić się z poglądem, że złudna może okazać się stereotypowa wiara w lepsze dostosowanie usług banków małych i średnich, a takimi są banki polskie (sektor banków spółdzielczych, banki pozostające we władaniu skarbu państwa, inne małe banki polskie) do potrzeb klienta - osiągnięcia marketingu i tzw. mass-customisation mogą zapewnić bankom wielkim, zagranicznym niezbędną elastyczność przy bezpiecznym poziomie zarządzania ryzykiem. Stosując ofertę zbliżonej pod względem rodzajowym, a często niestety pod względem cenowym mniej atrakcyjną (a nawet jeżeli obecnie zdarzają się przypadki większej atrakcyjności cenowej, to wobec wyższych kosztów funkcjonowania i działalności banków mniejszych, nie jest możliwe utrzymanie tej atrakcyjności w okresie dłuższym) od oferty banków zagranicznych banki polskie znajdą się w sytuacji gorszej pozycji konkurencyjne, a nawet mogą zostać wypchnięte z rynku.(fragment tekstu)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu
Bibliografia
  • Ch. Kamping, E. Gostomski: Tendencje rozwojowe w obsłudze podmiotów gospodarczych. "Bank" 2002, nr 2
  • Electronic Services: vom Cash Management zum effizienten Vertriebsweg. "Die Bank" 1996, nr 5
  • P. Masiukiewicz: Efekt kompensacji. "Bank" 2002, nr 2
  • Menedżer, nie administrator. "Bank" 2002, nr 2
  • J.K. Solarz: Rządowe wizje. "Bank" 2002, nr 2
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171325531

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.