PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | Public Relations. Teoria i praktyka komunikowania | 345--351
Tytuł artykułu

Działania public relations w małych i średnich przedsiębiorstwach branży laboratoryjnej

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Dynamika zmian zachodzących w gospodarce jest w obecnym świecie jednym z podstawowych warunków działalności przedsiębiorstwa w gospodarce rynkowej. Przyczynami zmian w działaniach podmiotów gospodarczych mogą być czynniki wewnętrzne (zachodzące w przedsiębiorstwie) czy też zewnętrzne, występujące poza nim. Zmiany te nabierają szczególnej roli w okresie transformacji społeczno-gospodarczej, która w Polsce jeszcze się nie zakończyła. Aby dostosować się do zaistniałych warunków przedsiębiorstwa poszukują nowych środków utrzymywania przewagi konkurencyjnej, takich jak działania z zakresu public relations. Coraz więcej polskich firm zaczyna doceniać zalety, jakimi są akceptacja i poparcie otoczenia oraz korzyści, jakie niesie za sobą posiadanie dobrej reputacji. Dotyczy to w szczególności sektora małych i średnich przedsiębiorstw, który stanowi około 99% ogółu przedsiębiorstw i wytwarza prawie 50% PKB. Wdrożenie działań PR w sektorze MŚP dla branży laboratoryjnej prezentuje niniejsze opracowanie. Public relations jest pojęciem, które często jest powodem niejasności i bywa nieprawidłowo zrozumiane. Jeden z ogólnopolskich dzienników zapytał czytelników o polski odpowiednik tego terminu. Padło wiele odpowiedzi, czasem zabawnych: "firmochwał", "splendornik", "koloryzator", "relatywista", "idealizator", "lukiemik"1, Ukazuje to obraz PR, który widzi opinia publiczna, taki też obraz - co pokazują również wyniki badań przedstawionych w niniejszym opracowaniu - często widzą polscy przedsiębiorcy. Istota PR powoduje nawet specjalistom trudności w zdefiniowaniu; jak podają różne źródła powstało już kilka tysięcy definicji.(fragment tekstu)
Twórcy
Bibliografia
  • K. Wójcik: Public relations od A do Z, Warszawa 2001, s. 19
  • T. Goban-KIas: Public relations czyli promocja reputacji. Pojęcia, definicje, uwarunkowania. Warszawa 1996, s. 19
  • A. Kadragić, P. Czarnowski: Public relations, czyli promocja reputacji. Praktyka działania. Warszawa 1997, s. 11
  • R. Skubisz, R, Sagan: Prawo reklamy. Wprowadzenie. Zbiór przepisów. Orzecznictwo. Literatura. Lublin 1998, s. 18
  • T. Sztucki: Encyklopedia marketingu. Definicje. Zasady. Metody. Warszawa 1998, s. 266
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171325685

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.