Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Mając na uwadze rolę motywacji pracowników w sukcesie firmy, można postawić sobie kilka powiązanych wzajemnie ze sobą pytań. Po pierwsze, czy rzeczywiście przedsiębiorcy mogą poszukiwać źródeł pozycji konkurencyjnej średnich przedsiębiorstw w swoich pracownikach? Po drugie, czy postawa pracowników może być determinantą sukcesu tych przedsiębiorstw w walce z konkurencją? Po trzecie, jakich środków należy użyć, biorąc pod uwagę ograniczony charakter możliwości oddziaływania na ludzi, wynikający ze specyfiki działalności tych przedsiębiorstw, by wykorzystać w pełni zasoby ludzkie, jakimi rozporządzają średnie przedsiębiorstwa? Żeby uzyskać odpowiedź na tak sformułowane pytania, należy poznać znaczenie motywowania pracowników w osiąganiu sukcesu rynkowego przedsiębiorstwa. Tak zatem można określić cel niniejszego artykułu. Analiza problemu została przeprowadzona na podstawie badań literaturowych oraz wyników badań zrealizowanych w maju 2003 roku. Próba badawcza obejmowała 58 średnich przedsiębiorstw województwa świętokrzyskiego wylosowanych według schematu losowania warstwowego proporcjonalnego. (fragment tekstu)
Twórcy
Bibliografia
- 1. Bojewska B., Zaangażowanie pracowników jako czynnik sukcesu przedsiębiorstwa, "Marketing i Rynek" 2004, nr 2.
- 2. Czermiński A., Czerska M., Nogalski B., Rutka R., Apanowicz J., Zarządzanie organizacjami, TNOiK, Toruń 2001.
- 3. Mandrosz J., Rozgryźć pracownika, "Businessman Magazine" 2004, nr 3.
- 4. Niewiadomska J., Pracownika trzeba docenić, "Twój Biznes" 2004, nr 1.
- 5. Nogalski B., Wójcik-Karpacz A., Sposoby motywowania pracowników małych i średnich przedsiębiorstw, "Zarządzanie Zasobami Ludzkimi" 2003, nr 5.
- 6. Zalega K., Wynagrodzenia oparte na własności jako element ładu korporacyjnego - w poszukiwaniu optimum, "Przegląd Organizacji" 2004, nr 2.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171325903