Warianty tytułu
The Role of the Internet in International Trade
Języki publikacji
Abstrakty
Dynamiczny rozwój Internetu należy do najbardziej spektakularnych zjawisk na świecie z okresu ostatnich 20 lat. Internet wpłynął w olbrzymim stopniu na sposób prowadzenia działalności gospodarczej i stworzył zupełnie nowe możliwości w zakresie sprzedaży produktów i usług. Internet ze względu na globalny zasięg stał się również narzędziem intensyfikacji handlu zagranicznego. Umożliwia on nie tylko zbieranie informacji o rynkach zagranicznych i promowanie produktów na stronach internetowych sporządzonych w języku zagranicznych nabywców, ale także dokonywanie bezpośredniego eksportu i importu za pomocą elektronicznych kanałów dystrybucji. Międzynarodowy handel internetowy cechuje się wysoką dynamiką. W 2013 roku największym eksporterem dóbr przez Internet była Wielka Brytania, a importerem Francja. (abstrakt oryginalny)
The dynamic growth of the Internet has been one of the most spectacular phenomena in the world over the last 20 years. The Internet has had a large impact on business and created new opportunities for the sale of products and services. Due to its global reach, the Internet has also become a tool for the intensification of foreign trade. It enables entrepreneurs to collect information on foreign markets, promote products on web pages, export and import goods and services in a direct way using electronic distribution channels. International e-commerce distinguishes itself by high dynamics. In 2013, the largest exporter of goods purchased online was the United Kingdom, the largest importer was France. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
- 1. Amazon CFO: first-quarter unit sales growth slowed from previous quarter, http://in.reuters.com (26.05.2014).
- 2. Britische Internethändler haben beim internationalen Handel die Nase vorn, http://www.onlinemarktplatz.de (02.02.2014).
- 3. Dyrektywa PE i Rady 2011/83/UE w sprawie praw konsumentów z dnia 25 listopada 2011 roku.
- 4. Freund C.L., Weinhold D., The effect of the Internet on international trade, "Journal of International Economics" 2004, Vol. 62, No. 1
- 5. Global entertainment and media outlook: 2013-2017, PwC, 2013
- 6. Global Perspective on Retail: Online Retailing, A Cushman & Wakefield Research Publication, London, July 2013
- 7. Gracz L., Ostrowska I., Młodzi na zakupach, Placet, Warszawa 2013
- 8. GUS, Społeczeństwo informacyjne w Polsce, Urząd Statystyczny w Szczecinie, Szczecin, październik 2012
- 9. Internet niewykorzystaną szansą rozwoju eksportu, http://www.gxbopoland. appspot.com (09.05.2014)
- 10. Karcz K., Nowe tendencje w międzynarodowych badaniach marketingowych, Zeszyty Naukowe SGH, nr 19, SGH, Warszawa 2005.
- 11. Łapiński K., Peterlik M., Wyżnikiewicz B., Działalność transgraniczna polskich sklepów internetowych, IBnGR, Warszawa, grudzień 2012.
- 12. Marketing Eksportowy, Paszport do eksportu. Skuteczne wejście na nowe rynki, http://paszportdoeksportu.pl, 31.05.2014.
- 13. Meltzer J., Supporting the Internet as a Platform for International Trade. Opportunities for Small and Medium-sized Enterprises and Developing Countries, Global Economy & Development Working Paper, No. 69, Brookings, Washington, D.C., February 2014.
- 14. Oczkowska R., Wiktor J.W., Żbikowska A., Marketing międzynarodowy. Zarys problematyki, PWE, Warszawa 2008.
- 15. Opis spółki - Forex, publikacja przygotowana przez Dom Inwestycyjny BRE Banku S.A. z siedzibą w Warszawie, http://www.mforex.pl (26.05.2014).
- 16. Polski handel internetowy w liczbach 2012-2013, http://gdzieobejrze.pl, 05.05.2014.
- 17. Poszewiecki A., Poszukiwanie źródeł informacji eksportowej w Regionie Południowego Bałtyku, [w:] Marketing eksportowy małych i średnich przedsiębiorstw w Regionie Południowego Bałtyku, red. H. Treder, P. Kulawczuk, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2012.
- 18. Raport eCommerce Standard 2012, wrzesień 2012, http://www.internetstandard.pl (20.05.2014)
- 19. Rezolucja Parlamentu Europejskiego z dnia 21 września 2010 r. w sprawie pełnego ukształtowania rynku wewnętrznego w handlu elektronicznym (2010/2012(INI))
- 20. Schroeder J., Wykorzystanie Internetu jako źródła pozyskiwania informacji w międzynarodowych badaniach marketingowych, [w:] Przedsiębiorstwo na rynku globalnym, red. J. Schroeder, Zeszyty Naukowe, nr 180, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2011.
- 21. Stan i uwarunkowania rozwoju Internetu w Polsce i na świecie. XXV lat Internetu. Luty 2014, http://www.gogolek.com
- 22. Wejście smoka. Chiński gigant e-handlu przygotowuje spektakularny debiut, http://www.wyborcza.pl (07.05.2014)
- 23. Work Programme on Electronic Commerce. Adopted by General Council on 25 September 1998. Doc. WT/L/274 of 30 September 1998, http:/www/wto.org
- 24. Yadav N., The Role of Internet Use on International Trade: Evidence from Asian and Sub-Saharan African Enterprises, University of the Pacific, Stockton, June 2013.
- 25. Annual Report 2013, Amazon.com, April 2014.
- 26. Internet World Stats, http://www.internetworldstats.com (05.05.2014).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171326003