Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Advertisement and Ethics
Języki publikacji
Abstrakty
Obszar, jaki zajmuje zjawisko reklamy, towarzyszy nam od wczesnego dzieciństwa i trwa z różnym nasileniem przez całe życie. Poprzez swoje różnorakie formy manifestacji reklama raz bardziej, a raz mniej zwraca na siebie uwagę odbiorcy; niekiedy pozostając poza świadomym poziomem postrzegania. Przykładem tego może być np. seria programów informujących o Unii Europejskiej. Program podkreśla zalety akcesu do Unii, informuje, sprawia wrażenie obiektywnego, wykorzystuje popularną postać, używa jednostronnego języka argumentacji pro, jest wspomagany akcjami ulotkowymi, billboardami, itp. Jednak całość programów jawi nam się jako informator i chodź nikt nie ukrywa, iż celem tych programów jest wywołanie zmiany preferencji osób mających wypowiadać się w referendum, to nikt też wprost nie powie, iż właśnie te programy są typową prounijną formą reklamy.(fragment tekstu)
Advertisement's ethics is the analysis of the future and the survey into oncoming (next) years and generations. Advertisement exerts and will exert significant influence on people, will be changing and shaping them and these changes will be irreversible. Consequences of the present advertising actions will always accompany to people in future. Therefore,one conclusion comes unavoidably to mind that the only mission of the ethics nowaydays, is to describe not only prtesent menaces but also future ones.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
107--110
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- H. Zielińska, Dzieci i dzieciństwo a badania naukowe, [w:] Acta Universitatis Nicolai Copernici, Toruń 1997, z. 317, s. 277 - 284.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171326063