PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | Zachowania konsumentów-determinanty, racjonalność | 13--43
Tytuł artykułu

Zachowania konsumpcyjne a racjonalność-ujęcie teoretyczne

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W tej części publikacji rozważamy zagadnienia zachowań konsumentów i ich racjonalności. By rozpatrzyć problemy racjonalności w odniesieniu do działań konsumenta, należy określić specyfikę działalności gospodarczej tej grupy podmiotów, a także cechy rachunku konsumenta. Racjonalność musi być ujęta w powiązaniu z procesem decyzyjnym konsumentów i w odniesieniu do rodzaju decyzji konsumentów. Na tym tle ważną kwestią jest wyjaśnienie istoty racjonalności odniesionej do zachowań konsumentów, operacjonalizacja tego pojęcia, rozpatrzenie kryteriów i mierników racjonalności. (fragment tekstu)
Twórcy
autor
  • Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach
Bibliografia
  • Nowa encyklopedia powszechna. T. VI. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1996, s. 956
  • L. Rudnicki: Zachowanie konsumentów na rynku. PWE, Warszawa 2000, s. 14
  • Z. Kędzior, K. Karcz: Modele zachowań gospodarstw domowych i przedsiębiorstw (lata 2000-2010). Centrum Badań i Ekspertyz, AE, Katowice 1998, s. 10
  • Zachowania konsumenckie. Teoria i praktyka. Red. J. Woś. AE, Poznań 2003, s. 7
  • G. Antonides, W.F. van Raaj: Zachowania konsumenta. Podręcznik akademicki. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003, s. 26-30
  • G. Światowy: Zachowania konsumenckie. AE, Wrocław 1994, s.10
  • M. Pohorille: Mechanizm i kierunki zmian w konsumpcji społeczeństwa polskiego. W: Systemy wartości a wzory konsumpcji społeczeństwa polskiego. UW, Warszawa 1980, s. 490
  • S. Gajewski: Zachowanie się konsumenta a współczesny marketing. UŁ, Łódź 1994, s. 9
  • J. Szczepański: Konsumpcja a rozwój człowieka. PWE, Warszawa 1981, s.170-172
  • P. Rybicki: Struktura społecznego świata. PWN, Warszawa 1979, s. 141
  • J. Kufel, H. Mruk: Konsument jako instytucja ekonomiczna i prawna. AE, Poznań 1968, s. 263
  • G.S. Becker: Ekonomiczna teoria zachowań ludzkich. PWN, Warszawa 1990, s. 235
  • Cz. Bywalec: Nowe zjawiska i tendencje w konsumpcji społeczeństw wysoko rozwiniętych. "Ekonomista" 2001, nr 3
  • H. Meffert: Marketing. Grundlagen der Absatzpolitik. Gabler, Wiesbadenl986
  • L. Garbarski: Zachowania nabywców, PWE, Warszawa 1998, s. 49
  • Z. Zielińska: Gospodarstwo domowe - szanse i zagrożenia w warunkach gospodarki rynkowej
  • Ph. Kotler: Marketing, Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Gebethner i S-ka, Warszawa 1994, s. 161
  • Konsument i jego wybory rynkowe. Red. E. Kieżel. AE, Katowice 2002, s.9-11
  • E. Kieżel: Rachunek konsumenta a racjonalność zachowań konsumpcyjnych. "Marketing i Rynek" 1999, nr 4
  • A. Hodoly: Wstęp do badań rynku. PWG, Warszawa 1961, s. 55
  • G.S. Becker: Ekonomiczna teoria zachowań ludzkich. PWN, Warszawa 1990, s. 236
  • L.W. Zacher: Racjonalność myślenia, decydowania i działania - pytania i wątpliwości. W: Racjonalność myślenia, decydowania i działania. Red. L.W. Zacher. Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego, Warszawa 2000, s. 21
  • A. Łukaszewicz: Dylematy ekonomiczne przełomu stuleci. Key Text, Warszawa 2001, s. 94
  • J. Senda: Podstawowe aspekty racjonalności zachowań konsumenckich. "Ruch Prawniczy Ekonomiczny i Socjologiczny" 1998, nr 2
  • M. Grabież: Statystyczne i dynamiczne ujęcie racjonalności społecznej. W: E. Chmielecka: Racjonalność jako problem nauk społecznych. SGPiS, Warszawa 1990, s. 125
  • 0'Shaughnessy: Dlaczego ludzie kupują? PWE, Warszawa 1994, s. 55
  • D.R. Kamerschen, R.B. Mc Kenzie, C. Nardelli: Ekonomia. Fundacja Gospodarcza NSZZ Solidarność, Gdańsk 1981, s. 447
  • M. Lambkin, G. Foxall, F. van Raaij, B. Heilbrunn: Zachowania konsumenta. Koncepcje i badania europejskie. PWN, Warszawa 2001, s. 25
  • H. Mruk, L. Nowak: W drodze do nowego konsumenta. "Buissinesman Magazine" 1992, nr 3
  • Kozielecki: Czynność podejmowania decyzji. W: Psychologia. PWN, Warszawa 1978, s. 538-540
  • S. Smyczek: Dysonans pozakupowy - porażka czy obszar działania firmy? "Marketing i Rynek"
  • A. Gąsiorowska: Model struktury,, determinant i behawioralnych konsekwencji zakupów impulsowych. Politechnika Wrocławska, Wrocław 2003?
  • W. Trommśdorf: Konsummentemerhalten Kohlhammer. Stuttgart 1989
  • Cz. Bywalec: Efekty i koszty konsumpcji - próba produkcyjnej interpretacji konsumpcji.W: Konsument - Przedsiębiorstwo - Przestrzeń. Centrum Badań i Ekspertyz, AE, Katowice 1998, s. 13
  • K. Kłosiński: Racjonalność klientów. "Handel Wewnętrzny" 1995, nr 4
  • J. 0'Shaughnessy: Dlaczego ludzie kupują? PWE, Warszawa 1994, s. 55
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171326289

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.