PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo

---

161--166
Tytuł artykułu

Innowacyjność pracowników i możliwości jej spożytkowania w sferze zarządzania

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Nowe pomysły są siłą napędową rozwoju społecznego i gospodarczego a także istotnym źródłem sukcesów poszczególnych organizacji. Organizacje, które potrafią umiejętnie wykorzystywać wygenerowane, nowe pomysły stają się liderami w dziedzinie innowacji. Zasadne jest zatem stwierdzenie, że organizacje innowacyjne muszą być kreatywne. Możliwości spożytkowania kreatywności pracowników zależą od postaw kadry menedżerskiej. Mówi się tu najczęściej o roli przywództwa symbiotycznego, w którym lider pomaga pracownikom określić obopólnie korzystne aspiracje, popiera je i wspomaga ich osiąganie. Badacze obserwujący złożone, zmieniające się organizacje, w których zadaniem przywódców jest wprowadzanie innowacji i pobudzanie kreatywności pracowników twierdzą, że w tym celu przywódcy przyjmują funkcje tradycyjnie przypisywane artystom i księżom. Chodzi o wykraczanie poza wyłącznie racjonalne podejście do rozumienia zachowań łudzi w organizacjach i traktowanie pobudzania kreatywności (wyobraźni) jako sztukę i domenę artystów. Z kolei przywódca w roli księdza to ten, który uosabia głoszone przez siebie wartości oraz służy innym za wzór do naśladowania. (fragment tekstu)
EN
Based on assumption that individual creativity is the main factor influencing employee innovation, characteristics of individual creativity are analyzed. Potential areas of stimulating employee innovation in the field of management are identified and discussed. (original abstract)
Czasopismo
---
Strony
161--166
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Jasiński A.H. : Zarządzanie innowacjami - aspekty teoretyczne. "Przegląd Organizacji", 2006, nr 11.
  • Brzeziński M. : Organizacja kreatywna. PWN, Warszawa 2009.
  • Antoszkiewicz J.D. : Innowacje w firmie. Praktyczne metody wprowadzania zmian. Poltext, Warszawa 2008.
  • Baruk J. : Zarządzanie wiedzą i innowacjami. Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2006.
  • Penc J. : Innowacje i zmiany w firmie. Transformacja i sterowanie rozwojem przedsiębiorstwa. Placet, Warszawa 1999.
  • Lipka A., Król M., Waszczak S. , Winnicka-Wejs A. : Kształtowanie motywacji wewnętrznej. Koszty jakości i ryzyko. Difin, Warszawa 2010.
  • Oleksyn T. : Zarządzanie kompetencjami. Teoria i praktyka. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006.
  • Chybicka A. : Psychologia twórczości grupowej. Jak moderować zespoły twórcze i zadaniowe. Oficyna Wydawnicza "Impuls", Kraków 2006.
  • Baruk A.I. : Marketing personalny jako instrument kreowania wizerunku firmy. Difin, Warszawa 2006.
  • Niedzielski P., Rychlik K. : Innowacje i kreatywność. Uniwersytet Szczeciński, Szczecin 2006.
  • Moroszo B. : Zdolność przedsiębiorstw do uczenia się a innowacyjność - rola atmosfery panującej w przedsiębiorstwie. "Przegląd Organizacji", 2007, nr 6.
  • Amar A.D. : Leading for Innovation Through Symbiosis. "European Journal of Innovation Management", 2001, Vol. 4, No. 3.
  • Ciuk S. : Nowe kierunki w badaniach nad przywództwem. W : Nowe kierunki w zarządzaniu. Red. M. Kostera. Wyd. Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171326411

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.