PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | 26 | nr 99 | 143--157
Tytuł artykułu

Kształtowanie relacji z pracownikami jako płaszczyzna społecznej odpowiedzialności biznesu

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Development of Relations with Employees as Plane of Social Responsibility
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Jednym z ważniejszych obszarów społecznej odpowiedzialności biznesu są dziś relacje z pracownikami. Dbałość o nie to skuteczny sposób budowania kapitału intelektualnego stanowiącego unikatowe źródło przewagi konkurencyjnej nowoczesnych organizacji. Niestety w dzisiejszych czasach, kiedy miarą sukcesu firmy jest zysk, wielu pracodawców o tym zapomina, zaniedbując swoich pracowników. W organizacjach, których menedżerowie dostrzegają i rozumieją rolę kapitał ludzkiego, CSR stanowi oczywisty element strategii zarządzania zasobami ludzkimi.(abstrakt oryginalny)
EN
One of the most important areas of corporate social responsibility are now relations with employees. Caring for them is an effective way to build intellectual capital constitutes a unique source of competitive advantage of modern organizations. Unfortunately, in this day and age, when we measure the success of the company is to gain many employers forget about neglecting their employees. In organizations where managers recognize and understand the role of human capital CSR is a natural part of human resource management strategy.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach
Bibliografia
  • Adams J.S., Toward an Understanding of Inequity, "Journal of Abnormal and Social Psychology", November 1963.
  • Aldag J.R., Stearns T.M., Management, South-Western Publishing CO, Cincinnati 1987.
  • Anam L., Praktyka raportowania społecznego w Polsce, http://www.csrinfo.org/pl/wiadomosci/artykuly/3186-praktyka-raportowania-spolecznego-w-polsce/
  • Błaszczyk W., Metody organizacji i zarządzania. Kształtowanie relacji organizacyjnych, PWN, Warszawa, 2005.
  • Bojarczuk B., Niepokorna lojalność, "Personel" 2002, nr 11.
  • Borkowska S.(red.), Wynagrodzenie godziwe, IPiSS, Warszawa 1999.
  • Co najbardziej motywuje do pracy? - raport z badań, www.wp.pl.
  • Domański R.S., Kapitał ludzki i wzrost gospodarczy, PWN, Warszawa 1993.
  • Freeman R.E., Strategic Management: A Stakeholder Approach, Pitman, Boston 1984.
  • Gałązka-Sobotka M., Społeczna odpowiedzialność biznesu jako źródło przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa, [w:] J. Sosnowski (red.). Społeczna odpowiedzialności organizacji gospodarczych, WSEiP, Kielce 2008.
  • Gick A., Tarczyńska M., Motywowanie pracowników, PWE, Warszawa 1999.
  • Jarugowa A., Fijałkowska J., Rachunkowość i zarządzania kapitałem intelektualnym. Koncepcje i praktyka, ODDK, Gdańsk 2001.
  • Juchnowicz M., Elastyczne zarządzanie kapitałem ludzkim w organizacji wiedzy, Difin, Warszawa 2007.
  • Kasiewicz S., Rogowsk W., Kicińska M., Kapitał intelektualny. Spojrzenie z perspektywy interesariuszy, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006.
  • Paliwoda-Matiolańska A., Teoria interesariuszy w procesie zarządzania współczesnymi przedsiębiorstwami, [w:] H. Brdulak, T. Gołębiowski, Zrównoważony rozwój przedsiębiorstwa a relacje z interesariuszami, SGH, Warszawa 2005.
  • Patalas-Maliszewska J., Nowe spojrzenie na strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi, www.e-mentor.edu.pl. Nr 4 (36) 2010.
  • Porter L.W., Miles R.E., Motivation and Management, [w:] J.W. MCGuire (red.), Contemporary Management: Issues and Viewpoints, Englewood Cliffs, New York 1974.
  • Rok B., Odpowiedzialny biznes w nieodpowiedzialnym świecie, Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa 2004, http://www.ae.krakow.pl/~gap/doki/23sympozjum/odpbiz.pdf.
  • Rok B., Więcej niż zysk czyli odpowiedzialny biznes. Programy, strategie, standardy, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa 2001.
  • Roszkowska P., Rewolucja w raportowaniu biznesowym. Interesariusze, konkurencyjność, społeczna odpowiedzialność, Difin, Warszawa 2011.
  • Rybak M., Etyka menedżera - społeczna odpowiedzialność biznesu, PWN, Warszawa 2004.
  • Sikorski Cz., Motywacja jako wymiana - modele relacji między pracownikiem a organizacją, Difin, Warszawa 2004.
  • Szczupaczyński J., Anatomia zarządzania organizacją, Międzynarodowa Szkoła Menedżerów, Warszawa 1998.
  • Urbanek G., Pomiar kapitału intelektualnego i aktywów niematerialnych przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2007.
  • www.brief.pl.
  • www.odpowiedzilnybiznes.pl.
  • www.raportyspołeczne.pl.
  • Young S., Etyczny kapitalizm, Metamorfoza, Warszawa 2005.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171326509

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.