Warianty tytułu
Family Entrepreneurship at Dentistry
Języki publikacji
Abstrakty
Wyniki badania, przeprowadzonego wśród lekarzy dentystów i studentów kierunku lekarsko-dentystycznego pokazują, że wśród praktykujących lekarzy założenie własnego gabinetu jest dominującą formą pozyskania miejsca pracy. Tylko niespełna pięć procent respondentów zostało właścicielami gabinetu w drodze sukcesji. Wśród studentów, których rodzice byli dentystami, 11 proc. zadeklarowało zamiar uruchomienia własnego gabinetu, pozostali planowali zatrudnienie w gabinecie rodzica. To wskazuje, że w Polsce przedsiębiorczość rodzinna w usługach stomatologicznych jest zjawiskiem rozwojowym - konkluduje autorka. (abstrakt autora)
The study conducted among dental surgeons and stomatology students shows, that for active physicians the dominant form of obtaining work is to open its own practice. Only less than five percent of the respondents were owners of consulting by succession. Among students whose parents were dentists, 11 percent declared their intention to create such own office, the others planned start to work in their parent's consulting. This indicates that in Poland family entrepreneurship in dental services is a thriving phenomenon - concludes the author. (author's abstract)
Twórcy
- Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
- Ashley-Cotleur K. [1999], Relationship Marketing: The Impact of Relationship Marketing in Second Generation Family Business, Frostburg State University.
- Bukowska-Piestrzyńska A. [2013], Przedsiębiorczość lekarzy dentystów w kontekście relacji z pacjentami, Łódź, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
- Donnelley R.G. [2002], The Family Business, in: Aronoff C.E., Astrachan J.H., Ward J.L. (eds.), Family Business Sourcebook, September.
- Kowalewska A., Szut J., Sułkowski Ł., Marjański A.[2009], Definicja pojęcia firmy rodzinnej, w: Kowalewska A. (red.), Firmy rodzinne w polskiej gospodarce - szanse i wyzwania, Warszawa, Wyd. Naukowe Technologii Eksploatacji - PIB.
- Frishkoff P.A. [1995], Understanding Family Business, Austin Family Business Program, 15 April.
- Grilo I., Irigoyen J.M. [2006], Entrepreneurship in the EU: to wish and not to be, Small "Business Economics", Vol. 26, No. 4.
- Horton G. [2004],Biznes rodzinny, Gliwice, Helion.
- Kowalewska A. [2009], (red.), Badanie firm rodzinnych, raport końcowy PARP, Warszawa,www.parp.gov.pl
- Mueller S.L., Anisya T.S. [2001], Culture and Entrepreneurial Potential: a Nine Country Study of Locus of Control and Innovativeness, "Journal of Business Venturing", Vol. 16, No. 1.
- Niedbała E. [2002], Firmy rodzinne - obiekt badawczy, "Master of Business Administration", nr 5.
- Piasecki B. [1998], Przedsiębiorczość i mała firma: teoria i praktyka, Łódź, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
- Pigla A. [2009], Społeczne i gospodarcze funkcjonowanie przedsiębiorstw rodzinnych, w: Listwan T., Mruk H., Zarządzanie małymi i średnimi przedsiębiorstwami - problemy współczesne, Poznań, Wyd. Forum Naukowe.
- Siefer T. [1996], Du kommst später mal in die Firma! Psychosoziale Dynamik von Familienunternehmen, Heidelberg.
- Safin K. [2007], Przedsiębiorstwo rodzinne - istota i zachowania strategiczne, Wrocław, AE im. O. Langego we Wrocławiu.
- Sułkowski Ł. [2004], Organizacja a rodzina, więzi familijne w życiu gospodarczym, Toruń, TNOiK.
- Winnicka-Popczyk A., Popczyk W. [2004], Firma rodzinna w rozwiniętej gospodarce rynkowej, w: Jeżak J., Popczyk W., Winnicka-Popczyk A., Przedsiębiorstwo rodzinne, funkcjonowanie i rozwój, Warszawa, Difin.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171326617