PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 72 Marketing przyszłości: trendy, strategie, instrumenty: zachowania konsumentów - trendy i kierunki zmian | 251--262
Tytuł artykułu

Satysfakcja i lojalność klientów polskiego sektora usług bankowych w świetle badań empirycznych z lat 2007-2010

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Customer Satisfaction and Loyalty in the Polish Banking Sector in the Light of Empirical Studies from Years 2007-2010
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W niniejszym artykule autor starał się odpowiedzieć na następujące pytanie: jak zmienia się lojalność klientów polskiego sektora usług bankowych (zarówno na płaszczyźnie strukturalnej, jak i ilościowej) w obliczu kryzysu usług bankowych i finansowych? Aby odpowiedzieć na tak postawiony problem badawczy, autor wykorzystuje własny model budowania satysfakcji i lojalności klientów polskiego sektora bankowego opracowany na podstawie modelu EPSI (European Performance Satisfaction Index) i ACSI (American Customer Satisfaction Index). Artykuł zawiera niezbędne podstawy teoretyczne oraz dokładną analizę statystyczną otrzymanego materiału empirycznego z badań przeprowadzonych w polskim sektorze usług bankowych w latach 2007-2010.(abstrakt autora)
EN
In this paper author tries to answer the question: how does the customer's loyalty in the banking sector changes (at both the structural and quantitative level) in the face of the financial and banking crises? In order to do that, author uses own model of building customer satisfaction and loyalty in the Polish banking sector constructed on the basis of the EPSI (European Performance Satisfaction Index) and ACSI (American Customer Satisfaction Index) models. The paper contains the necessary theoretical background and the precise statistical analysis of the obtained empirical data from the Polish banking sector from years 2007-2010.(original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Lubelska
Bibliografia
  • N. Hill, J. Alexander, Pomiar satysfakcji i lojalności klientów, Oficyna Ekonomiczna, Warszawa 2004.
  • K. Mazurek-Łopacińska, Satysfakcja klienta - podstawy pomiaru i wykorzystania w polityce przedsiębiorstwa, w: Marketing. Koncepcje, badania, zarządzanie, red. L. śabiński, K. Śliwińska, PWE, Warszawa 2002, s. 122.
  • S. Skowron, Wpływ satysfakcji i lojalności klienta na wyniki finansowe przedsiębiorstw, w: Marketing przyszłości - Trendy. Strategie. Instrumenty, red. G. Rosa, A. Smalec, Zeszyty Naukowe nr 594, Ekonomiczne Problemy Usług nr 54, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2010, s. 377-390.
  • K. Kristensen, A.H. Westlund, Performance Measurement and Business Results, "Total Quality Management" 2004, Vol. 15, No. 5-6, s. 719-733.
  • B. Edvardsson, A. Gustafsson, M.D. Johnson, T. Strandvik, The Effect of Satisfaction and Loyalty on Profits and Growth: Products vs. Services, "Total Quality Management" 2000 No. 7, s. 917-927.
  • D. Johnson Michael, Customer Orientation and Market Action, National Quality Research Center, University of Michigan Business School, Prentince Hall, Upper Saddle River, New Jersey 1997.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171326693

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.