PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | 2 | 127--137
Tytuł artykułu

Efektywna komunikacja w przedsiębiorstwie

Autorzy
Warianty tytułu
Effective Communication in a Company
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego artykułu jest ukazanie roli komunikowania się w przedsiębiorstwie, z uwzględnieniem możliwości optymalizacji tego procesu, oraz przedstawienie problematyki skutecznej komunikacji w polskich firmach po 1989 r.(fragment tekstu)
EN
Communicating in an organization is one of the most important problems of modern companies. The wrong system of communication is an outer symptom of latent disturbances in organization. The process of communication should be worked out the best that it is possible, so that the work of the economic entity was most effective. Managers should know in what way to maximize the potential profits on communication and minimize possible problems by overcoming the barriers in communication. Introducing the system of open inner communication often encounters resistance, especially in those Polish organizations that functioned in the system of centrally directed economy. However, active, creative, enterprising, well educated, young people who are not afraid of risks, may profit from the new culture, in which communicating plays a dominating role. On the other hand, those who cannot adopt their attitudes to the new conditions and keep to the old schemas of thinking and acting, lose. Owing to good communication one may achieve great successes, but ignoring it he may experience a spectacular failure.(original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Bergtold A., Efektywna komunikacja w organizacji, http://kadry.nf.pl (15.04.2008).
  • Bielawski P., Komunikacja wewnętrzna, http://www.epr.pl (15.04.2008).
  • Drzycimski A., Komunikatorzy, Oficyna Wydawnicza Branta, Warszawa-Bydgoszcz 2000.
  • Griffin R. W., Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
  • Handy C., Understanding Organisations, Oxford University Press, 1993.
  • Kaczmarek B., Misterne gry w komunikację, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2005.
  • Nęcki Z., Komunikacja międzyludzka, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1996.
  • http://kadry.nf.pl (8.05.2008).
  • http://www.profirma.com.pl (9.05.2008).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171326781

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.