PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | nr 3 (10) | 151--168
Tytuł artykułu

Konsolidacja rynku turystycznego

Warianty tytułu
Consolidation of Tourist Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
EN
The process of consolidation of the Polish tourist market has been advancing on a continuous and unavoidable scale for several years. This paper signals the pace of changes in the e-commerce market within the scope of tourist services and airline ticket sales. The dissertation begins with general concepts and definitions binding in tourism, including in particular the existing SART project as a basic aim of consolidating the tourist branch. In addition, the text mentions several important market players and the main objectives of their activities, namely achieving a dominant position on the Polish tourist market. The study contains detailed philosophy of activities and historical necessity as well as the conditions of consolidation of sales of airline tickets conducted by IATA agents. The paper aims to signal that also in the industries of developed and developing countries this branch has undergone a process of globalization. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
151--168
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Rynek turystyczny: www.e-turystyka.com, Piotr Fastnacht-Stupnicki (05.10.2008)
  • Rynek turystyczny, www.turystyka.net/manual/filozofia.html (05.10.2008)
  • Mańkowski T., Pawlicz A., Wykorzystanie nowoczesnych technik informatycznych w obsłudze ruchu turystycznego, w: Obsługa ruchu turystycznego, pod red. B. Mayer, Warszawa 2006
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171326857

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.