PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 4 | 7--16
Tytuł artykułu

Konflikty społeczne przy realizacji projektów Via Baltica i Rail Baltica

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Social conflicts in the implementation of the Via Baltica and Rail Baltica projects
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Rozwój infrastruktury drogowej i kolejowej jest jednym z priorytetów polityki transportowej Unii Europejskiej. Projekty transportowe powodują niekiedy konflikty z lokalnymi społecznościami. Konflikty sprawiają, że realizacja projektów wydłuża się i staje się bardziej kosztowna. Podobnie jest w przypadku realizacji dwóch projektów transportowych Via Baltica i Rail Baltica. Już na etapie projektowym wywołały one szereg konfliktów społecznych o podłożu ekologicznym. Celem autorów jest ukazanie sposobów rozwiązywania konfliktów społecznych i możliwości zastosowania ich do rozwiązywania problemów z zakresu realizacji projektów transportowych. (fragment tekstu)
EN
The development of road and rail infrastructure is one of the priorities of EU transport policy. Transportation projects often result in conflicts with local communities. Conflicts make the implementation of projects expands and becomes more expensive. The same is true in the case of two transport projects Via Baltica and Rail Baltica. Already at the design stage, they led to a number of social conflicts in the ecological. Our aim is to show ways of resolving social conflicts and the possibility of applying them to solve problems concerning the implementation of transport projects. Proper preparation of the project on transport infrastructure should take into account not only its technical aspects but also social conditions. Preparatory activities, which may include public consultation, avoid protests and conflicts. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
7--16
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Białostocka
  • Politechnika Białostocka
Bibliografia
  • De Bono E., 2010. Myślenie przeciw konfliktom. Twórcze metody rozwiązywania sporów. Wydawnictwo Helion, Gliwice.
  • Lewis M., Haviland - Jones J., 2005. Psychologia emocji. GWP, Gdańsk.
  • Schmidt W., Tannenbaum R., Wetlaufer S., Blake R., Keiser T., Ertel D., Kesner I., Allison J., Carver T., 2000. Harvard Buisness Review on Negotiation and Conflict Resolution. Harvard Buisness School Publishing Corporation.
  • Tracy B., 2007. Punkt zwrotny. Metody rozwiązywania sytuacji kryzysowych. Wydawnictwo Muza S.A, Warszawa.
  • Winch A., Winch S., 2010. Negocjacje. Jednostka, organizacja, kultura, Difin Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171326981

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.