PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 4 | 137--146
Tytuł artykułu

Zastosowanie metod sztucznej inteligencji wspomagających kontakty z klientami na przykładzie chatterbotów

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The use of programs based on artificial intelligence method - chatterbots in creating relations with clients
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Rozwój metod i technik sztucznej inteligencji wpływa na coraz powszechniejsze ich wykorzystywanie w wielu aspektach funkcjonowania przedsiębiorstwa. Ważnym obszarem jest prowadzenie działań marketingowych zorientowanych na utrwalenie relacji z dotychczasowymi klientami poprzez zachęcenie ich do kontaktów z firmą w przyszłości, a także zdobyciu nowych, potencjalnych klientów. Tradycyjne formy kontaktów z klientami okazują się niewystarczające, coraz częściej wspomagane są przez wykorzystanie internetowych serwisów przedsiębiorstw. Istnienie takich stron, szczególnie w przypadku dużych przedsiębiorstw, związane jest zwykle z potrzebą zgromadzenia dużej ilości informacji nt. oferowanych produktów, punktów dystrybucyjnych, a także innych danych, których znalezienie w serwisie nie zawsze jest proste. Rozwiązaniem, które powoli zyskuje popularność jest zamieszczanie na portalach tzw. chatterbotów - programów komputerowych, zdolnych do symulowania rozmowy z ludźmi. Pełnią one rozliczne funkcje, m.in. informacyjną - udzielają informacji klientom nt. oferty oraz samego przedsiębiorstwa, promocyjną (tworzą pozytywny wizerunek), czy też doradczą. Tego typu rozwiązania w Polsce zastosowały już m.in. ING Bank Śląski, Amica Wronki S.A., InPost, Ceramika Paradyż a także IKEA, Mennica Polska, Polskie Radio Euro). (fragment tekstu)
EN
This paper presents the use of artificial intelligence method in creating successful relations with clients. Particular attention is devoted to the systems, which are being placed on corporate websites. These programs called chatterbots (chatbots, virtual agents, etc.) are designed to simulate an intelligent conversation with human users. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
137--146
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Białostocka
Bibliografia
  • Deryugina O.V., 2010. Chatterbots. Scientific and Technical Information Processing 37(2).
  • Domingues M., Wazlawick R., 2005. Printed Media, Hypertext and Chatterbots in Learning. A Comparative Study. (w:) E-Training Practices for Professional Organizations, IFIP, USA.
  • El-agizy E., Zamzam M., 2005. Tworzymy sztuczną inteligencję botów. Software Developer's Journal 12.
  • Encyklopedia PWN. Dokument elektroniczny. Tryb dostępu: www.pwn.pl, stan z dn. 25.10.2010 r.
  • Goh O.S., Fung C.C., Wong K.W., 2008. Query Based Intelligent Web Interaction with Real World Knowledge, New Generation Computing 26(1).
  • Grozdowski K., Pelikant A., 2007. Tworzenie chatterbota Chris, Zeszyty Naukowe WSInf 6(1).
  • Neves A., Barros F., 2003. XbotML: A Markup Language for Human Computer Interaction via Chatterbots. Lecture Notes in Computer Science 2722.
  • Pawlak A., 2006. Ogólna koncepcja wspomagania procesu projektowania i analizy przy wsparciu technologicznym inteligentnych systemów dialogowych, V Konferencja Informatyki Stosowanej 26-27 V 2006 r., Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Chełmie, Chełm.
  • Pawlak A., Wolski M., 2005. Wykorzystanie technologii internetowych chatterbotów w nowoczesnych działaniach marketingowych, V Konferencja Informatyki Stosowanej 20-21 V 2005r., Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Chełmie, Chełm.
  • Strona internetowa Hugh Loebnera. Dokument elektroniczny. Tryb dostępu: http://www.loebner.net/Prizef/loebner-prize.html, stan z dn. 25.10.2010 r.
  • Strona internetowa programu Jabberwacky. Dokument elektroniczny. Tryb dostępu: http://www.jabberwacky.com, stan z dn. 25.10.2010 r.
  • Strona internetowa aibotworld.com. Dokument elektroniczny. Tryb dostępu: www.aibotworld.com/botyka.html, stan z dn. 25.10.2010 r.
  • Turing A.M., 1950. Computing machinery and intelligence. Mind 59, s. 433-460.
  • Wiak S., Kosiorowski P. 2010. The Use of Psycholinguistics Rules in Case of Creating an Intelligent Chatterbot. Lecture Notes in Computer Science 6114.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171327031

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.