PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | z. 74 | 305--323
Tytuł artykułu

Cykl życia przedsiębiorstwa w kontekście obiektów turystyki poprzemysłowej

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Cykl życia przedsiębiorstwa w kontekście obiektów turystyki poprzemysłowej
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł opisuje cykle życia, które mają bezpośrednie oddziaływanie na cykl życia przedsiębiorstwa. Ponadto podjęto w nim próbę zaznaczenia wzajemnych relacji między tymi cyklami w kontekście turystyki poprzemysłowej. Wynikiem ich analizy jest skonstruowanie modelu cyklu życia przedsiębiorstwa poszerzonego o funkcję turystyczną. W artykule wykorzystano metodę krytycznej analizy literatury przedmiotu, dokonując przeglądu zagadnień teoretycznych związanych z cyklem życia przedsiębiorstwa.(abstrakt oryginalny)
EN
This paper describes life cycles that have influence over the life cycle of a company. Moreover it is an attempt to highlight the relations that take place between those life cycles, in the post-industrial context. The effect of their analyse was creation of a life cycle model for a company that is extended by adding a touristic function to it. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
305--323
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Śląska
  • Politechnika Śląska
  • Politechnika Śląska
Bibliografia
  • Altkorn J., Marketing w turystyce, PWN, Warszawa 1997.
  • Blattberg R.C., Getz G., Thomson J.S., Klient jako kapitał, Wyd. MTBiznes, Konstancin-Jeziorna 2004.
  • Butler R.W., The Concept of the Tourism Area Cycle Evolution: Implications for Managment of Resources, [in:] The Canadian Geographers 24/1, Canada 1980.
  • Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing, PWE, Warszawa 1992.
  • Gaworecki W., Turystyka, PWE, Warszawa 2010.
  • Gołembski G., Kompendium wiedzy o turystyce, PWN, Warszawa 2009.
  • Gościński J., Cykl życia organizacji, PWE, Warszawa 1989.
  • Gram H.A., The Canadian Manager. An Introduction to Management, Holt, Reinhart and Winston of Canada, Ltd, Toronto 1988, za: Gościński J., Cykl życia organizacji, PWE, Warszawa 1989.
  • Griffin R.W., Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa 2005.
  • Gruszecki T., Współczesne teorie przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa 2002.
  • Kaczmarek J., Stasiak A., Włodarczyk B., Produkt turystyczny, PWE, Warszawa 2005.
  • Kłak M., Zarządzanie wiedzą we współczesnym przedsiębiorstwie, Wyd. WSEiP, Kielce 2010.
  • Kompendium wiedzy o marketingu, red. Pilarczyk B., Mruk H., PWN, Warszawa 2007.
  • Kotler P., Marketing, Wyd. Felberg, Warszawa 1999.
  • Kronberg M., Turystyka dziedzictwa przemysłowego - próba sprecyzowania terminologii, [w:] Dziedzictwo przemysłowe jako strategia rozwoju innowacyjnej gospodarki, Wyd. Agencja Artystyczna PARA, Katowice 2007.
  • Kurek W., Turystyka, PWN, Warszawa 2007.
  • Nauka o przedsiębiorstwie wybrane zagadnienia, red. Lichniak I., Wyd. SGH, Warszawa 2009.
  • Plog S.C., Why Destination Areas Rise and Fall in Popularity, The Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly 1974, No. 14, p. 55-58 oraz Plog S.C., Why Destination Areas Rise and Fall in Popularity, The Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly 2001, No. 42, p. 13-24.
  • Podstawy nauki o przedsiębiorstwie, red. Lichtarski J, Wyd. AE, Wrocław 2007.
  • Przybyłowski K., Hartley S.W. i inni, Marketing, Dom Wydawniczy ABC 1998.
  • Rapacz A., Przedsiębiorstwo turystyczne. Podstawy i zasady działania, PWN, Warszawa 1994.
  • Rapacz A., Przedsiębiorstwo turystyczne, Difin, Warszawa 2007.
  • Sudoł S., Przedsiębiorstwo, PWE, Warszawa 2006.
  • Szromek A.R., Rozwój obszarów turystycznych i uzdrowiskowych w koncepcjach S.C. Ploga i R.W. Butlera, Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej w Gliwicach, nr 54, seria: Organizacja i Zarządzanie, Gliwice 2010.
  • Szromek A.R., Dekompozycja krzywej liczby odwiedzających obszar turystyczny i próba jej implementacji w pomiarze rozwoju funkcji turystycznej obszaru, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 698, Ekonomiczne problemy usług, nr 83, Szczecin 2012.
  • Szromek A.R., Cykliczność rozwoju uzdrowisk na przykładzie uzdrowisk polskich [w:] Uzdrowiska i ich znaczenie w gospodarce turystycznej, Proksenia, Kraków 2010.
  • Zarządzanie przedsiębiorstwem, red. Strużycki M., Difin, Warszawa 2002.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171327451

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.