PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | z. 74 | 371--382
Tytuł artykułu

System MLS jako narzędzie wsparcia strategii kooperencji przedsiębiorstw świadczących usługi pośrednictwa na rynku nieruchomości

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Multiple Listing Service (Mls) as a Supporting Tool for the Strategy of Coopetition of Enterprises Providing Services in the Field of Brokerage on Real Estate Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł przedstawia wyniki badań własnych przeprowadzonych na grupie przedsiębiorstw świadczących usługi w zakresie pośrednictwa na rynku nieruchomości w Częstochowie. Wykorzystanie przez badaną grupę przedsiębiorstw narzędzia informatycznego, jakim jest system wielokrotnego oferowania ofert nieruchomości - MLS, wpływa na wspomaganie realizacji strategii kooperencji oraz wspiera funkcjonowanie tych przedsiębiorstw na rynku, przyczyniając się do wzrostu konkurencyjności.(abstrakt oryginalny)
EN
The paper presents the results of the authors' research conducted on the group of enterprises providing services in the field of brokerage on the real estate market in Częstochowa. Using an IT tool, which is the multiple listing service (MLS), by the group of enterprises under research, supports both the development of the strategy of coopetition and their functioning on the market while bringing about an increase in their competitiveness.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
371--382
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Częstochowska
autor
  • Politechnika Częstochowska
Bibliografia
  • 1. Austin A.D.: Real Estate Boards and Multiple Listing Systems as Restraints of Trade. Columbia Law Review, 1970, pp. 1325-1364.
  • 2. Cygler J.: Kooperencja przedsiębiorstw. Czynniki sektorowe i korporacyjne. Szkoła Główna Handlowa w Warszawie. Warszawa 2009, passim.
  • 3. Dagnino G.B., Rocco E. (eds.): Co-Opetition Strategy. Routledge 2009, passim.
  • 4. Hahn R.W., Litan R.E., Gurman J.: AEI-Brookings Joint Center for Regulatory Studies: Bringing more competition to real estate brokerage. AEI-Brookings Joint Center for Regulatory Studies, Washington, DC, 2006, passim.
  • 5. Kuraś P.: Genesis and Basic Assumptions of the Resource-Based View in the Strategic Management of an Enterprise, [in:] Determinants of Modern Management Concepts in the Enterprises. Resources - Strategies - Decisions. I. Otola (ed.), Vysoka Skola Banska- Technicka Univerzita Ostrava, Ostrava 2013, pp. 81-92.
  • 6. Nieruchomości w Polsce. Pośrednictwo i zarządzanie. Kompendium (pod red.): W.J. Brzeskiego, D. Cichonia, K. Jurka, B. Rogatko. Europejski Instytut Nieruchomości. Warszawa-Kraków 2008, s. 556-558.
  • 7. Nowodziński P., Tomski P.: Więzi międzyorganizacyjne w strategii konkurencji i rozwoju przedsiębiorstw. Wyd. Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2010, s. 83-90.
  • 8. Yami S., Castaldo S., Dagnino B., Le Roy F. (eds.): Coopetition: winning strategies for the 21st century. Edward Elgar Publishing 2010, passim.
  • 9. Bengtsson M., Kock S.: "Coopetition" in business Networks - to cooperate and compete simultaneously. Industrial marketing management, 29(5), 2000, pp. 411-426.
  • 10. Cygler J.: Kooperencja jako tendencja w zarządzaniu przedsiębiorstw w dobie globalizacji. STUDIA I PRACE KOLEGIUM ZARZĄDZANIA, nr 86, 2009, s. 90.
  • 11. Hendel I., Nevo A., Ortalo-Magné F.: The relative performance of real estate marketing platforms: MLS versus FSBOMadison.com. CSIO working paper, No. 0091, 2007, p. 1, 3.
  • 12. Lemańska-Majdzik A.: Firmy rodzinne na rynku nieruchomości - studium przypadku. Przedsiębiorczość i Zarządzanie, t. 15, z. 7. Firmy Rodzinne - współczesne nurty badań i praktyki zarządzania, cz. 2, 2014, s. 9-19.
  • 13. Miceli T. J.: The multiple listing service, commission splits, and broker effort. Real Estate Economics, 19(4), 1991, pp. 548-566.
  • 14. Moore G.S., Smolen G.E. & Conway L.V.: The Effects of an Informational Disclosure Form on the Real Estate Agency Representational Model. Journal Of Real Estate Research, 7(2), 1992, p. 217.
  • 15. Ratajczak-Mrozek M.: Podejście sieciowe do współpracy przedsiębiorstw. Marketing i Rynek 8/2010, s. 16-19.
  • 16. Scott J.: Defining the 'local' real estate market. Central Penn Business Journal, 29(40), 2013, pp. 1-7.
  • 17. Shutters C.: Greening the MLS: What's LEED Got to Do With It? Environmental Design & Construction, 17(6), 2014, p. 20.
  • 18. http://wspon.org.pl/.
  • 19. http://www.bck.pl/.
  • 20. http://www.cbon.com.pl/.
  • 21. http://www.mlspolska.pl/.
  • 22. http://www.patria.szczecin.pl/.
  • 23. http://www.rspon.pl/.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171327479

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.