PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | z. 74 | 557--568
Tytuł artykułu

Strategie innowacji w zarządzaniu przedsiębiorstwem

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Innovation Strategies in Management of Company
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawione zostaną najważniejsze aspekty strategii wdrażania innowacji w przedsiębiorstwie, począwszy od generacji strategii, przez analizę strategiczną, aż po implementację strategii. Pokazany zostanie autorski model generacji strategii przez nadawania sensu danym, informacji oraz wiedzy. Strategia przedstawiona jest jako mądrość organizacji, opierająca się na myśleniu systemowym, transdyscyplinarnym i interdyscyplinarnym oraz stosowaniu heurystyk. Zaprezentowany zostanie model strategii innowacji opartej na wartościach oraz procesie twórczym.(abstrakt oryginalny)
EN
In this paper, the most important aspects of the implementation strategy of innovation in the enterprise, from the generation strategies through strategic analysis to the implementation of the strategy. Will be presented original model generation strategy by giving meaning to data, information and knowledge. Strategy is presented as the wisdom of the organization, based on systems thinking, trans-disciplinary and interdisciplinary and the use of heuristics. Presented is a model of innovation strategy based on the values and the creative process.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
557--568
Opis fizyczny
Twórcy
  • AGH Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
Bibliografia
  • 1. Ansoff H.I.: Zarządzanie strategiczne. PWE, Warszawa 1985, s. 58.
  • 2. Baltes P.B., Smith J., Staudinger U.M.: Wisdom and successful aging, [in:] T. Sonderegger (ed.): Nebraska symposium on motivation, No. 39, 1991, p. 123- 167.
  • 3. Chan Kim W., Mauborgne R.: Strategia błękitnego oceanu. MT Biznes, Warszawa 2010.
  • 4. Horzyk A.: Sztuczne systemy skojarzeniowe i asocjacyjna sztuczna inteligencja. Akademicka Oficyna Wydawnicza EXIT, Warszawa 2013, s. 20.
  • 5. Jasiński B.: Turbulencja otoczenia, [w:] Krupski, R. (red.): Zarządzanie przedsiębiorstwem w turbulentnym otoczeniu. PWE, Warszawa 2005, s. 15.
  • 6. Lichtarski J.: Podstawy nauki o przedsiębiorstwie. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław 2007, s. 215.
  • 7. Mirski A.: Innowacyjność a zarządzanie zrównoważonym rozwojem przedsiębiorstwa, [w:] Knosla R. (red.): Innowacje w zarządzaniu i inżynierii produkcji, Oficyna Wydawnicza Polskiego Towarzystwa Zarządzania Produkcją, Opole 2014.
  • 8. Nęcka E., Orzechowski J., Szymura B.: Psychologia poznawcza. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006, s. 137.
  • 9. Nogalski B.: Planowanie, [w:] Czermiński A., Czerska M., Nogalski B., Rutka R., Apanowicz J. (red.): Zarządzanie organizacjami. "Dom organizatora", Toruń 2002.
  • 10. Nogalski B.: Kultura organizacyjna w procesie zmian, [w:] A. Czermiński, M. Czerska, B. Nogalski, R. Rutka, J. Apanowicz (red.): Zarządzanie organizacjami, "Dom organizatora", Toruń 2002.
  • 11. Nowicka-Skowron M.: Efektywność systemów logistycznych. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2000, s. 11-12.
  • 12. Penc J.: Strategie zarządzania. Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 1994.
  • 13. Rogoda B.: Przedsiębiorczość i innowacje. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 2005, s. 32.
  • 14. Rokita J.: Przesłanki rozpatrywania problemów elastyczności organizacji, [w:] Elastyczność organizacji, GWSzH, Katowice, listopad 2004.
  • 15. Romanowska M.: Zarządzanie strategiczne firmą. Centrum Informacji Menedżera, Warszawa 1996, s. 3, 10-31.
  • 16. Schumpeter J.: Teoria wzrostu gospodarczego, PWN, Warszawa 1960.
  • 17. Stabryła A.: Analiza elastyczności systemu jako instrument programowania zmian i rozwoju, [w:] Elastyczność organizacji, GWSzH, Katowice, listopad 2004.
  • 18. Stefanowicz B.: Informacja. Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa 2004, s. 123.
  • 19. Sułkowski Ł.: Epistemologia w naukach o zarządzaniu. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2005, s. 301.
  • 20. Żebrowski M., Waćkowski K.: Strategiczne zarządzanie innowacjami. Strategie małych i średnich przedsiębiorstw IT. Difin, Warszawa 2011, s. 64.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171327617

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.