PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 97 Badania marketingowe : skuteczność w zarządzaniu przedsiębiorstwem | 11--25
Tytuł artykułu

Badania marketingowe i prognozowanie w zarządzaniu firmą - ekspansja czy regres?

Warianty tytułu
Marketing Research and Forecasting in Company Management Pradices - Expansion or Regression?
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest ocena zmian, jakie w latach 1996-2009 nastąpiły w polskich przedsiębiorstwach w zakresie sposobu pozyskiwania oraz wykorzystania w procesie decyzyjnym informacji diagnostycznych i prognostycznych. Podstawą analiz i porównań były wyniki trzech badań przeprowadzonych przez Katedrę Badań Marketingowych Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Uzyskane rezultaty - mimo 13-letnicgo okresu objętego analizą - nie potwierdziły oczekiwanych zmian zarówno w poglądach menedżerów co do potrzeby prowadzenia badań marketingowych oraz prognozowania zjawisk rynkowych, jak i sposobów wykorzystania posiadanych informacji w podejmowaniu decyzji dotyczących różnych aspektów działalności przedsiębiorstwa. (abstrakt oryginalny)
EN
The condition for the development of every economic entity is the possession of information, i. e. knowledge-based economy. Information resources limit the scope of risks, thus becoming one of the major factors contributing to a company's success. The aim of the article is to evaluate the changes which took place in Polish enterprises in the years 1996-2009, with regard to the ways of obtaining and using diagnostic and prognostic information in their decision-making process. The basis of the analyses and comparisons was constituted by the results of three studies carried out by the Department of Marketing Research at the Poznań University of Economics. The obtained results - despite the long period (13 years) - did not confirm the expected changes both in relation to managers' opinions on the necessity of conducting marketing research and forecasting market-related phenomena and occurrences as well as in relation to the ways of using the information in taking decisions which concern various aspects of the company's activities. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Churchill G.A., Badania marketingowe. Podstawy metodologiczne, PWN, Warszawa 2002.
  • Dittmann P., Prognozowanie w przedsiębiorstwie. Metody i ich zastosowania, Oficyna Wolters Kluwer Business, Kraków 2008.
  • Dulmiec E., Badania marketingowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem, PWN, Warszawa 1995.
  • Garczarczyk J. (red.), Marketing w polskich przedsiębiorstwach. Doświadczenia i prognozy, AE, Poznań 1998.
  • Garczarczyk J., Matusewicz K., Organizacja marketingu i popyt na usługi marketingowe w polskich przedsiębiorstwach, [w:] K. Rogoziński (red.), Marketing usług profesjonalnych, AE, Poznań 1999.
  • Kaczmarczyk S., Badania marketingowe. Metody i techniki, PWE, Warszawa 2002.
  • Kędzior Z., Karcz K., Badania marketingowe w praktyce, PWE, Warszawa 2001.
  • Kędzior Z. (red.), Badania rynku. Metody, zastosowania, PWE, Warszawa 2005.
  • Mazurek-Łopacińska K. (red.), Badania marketingowe. Teoria i praktyka. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.
  • Mazurek-Łopacińska K. (red.), Badania marketingowe. Metody, nowe technologie, obszary aplikacji, PWE, Warszawa 2008.
  • Mynarski S., Badania rynkowe w przedsiębiorstwie, AE, Kraków 2001.
  • Pieczykolan R., Informacje marketingowe, PWE, Warszawa 2005.
  • Sojkin В., Informacyjne podstawy decyzji marketingowych, PWE, Warszawa 2009.
  • Unold J., Systemy informacyjne marketingu, AE, Wrocław 2001.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171327767

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.