PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 1 | 120--127
Tytuł artykułu

Indywidualizm a masowość. Studium wybranych aspektów internetowych strategii promocyjnych gospodarstw agroturystycznych w woj. podlaskim

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Individuality or mass. The selected aspects' study of Internet strategies of Agritourism farms' promotion in podlaskie district
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Podejmując aktywność w kierunku promowania działalności agroturystycznej w Internecie, (tj. tworząc i umieszczając w sieci nową witrynę www) należy zdawać sobie sprawę z faktu, iż internetowej informacji o podobnych inicjatywach jest bardzo dużo. W związku z powyższym wdrażana nowa witryna może zaginąć wśród wielu podobnych tematycznie, a poprzez to efektywność podejmowanych działań będzie znikoma, ponieważ bez podjęcia efektywnych działań mających na celu wypozycjonowanie witryny, tj. zapewnienia jej jak najwyższych miejsc na listach wyników zwrotnych generowanych przez wyszukiwarkę - niewielu użytkowników Internetu zdoła na nią natrafić. Nasuwa się w związku z tym pytanie o alternatywne, w stosunku do indywidualnej witryny www, rozwiązanie, które stanowić może wydajne narzędzie promocji gospodarstwa agroturystycznego w Internecie. Taką alternatywą są ogólnopolskie portale turystyczne, które zawierają informacje o gospodarstwach agroturystycznych z terenu całego kraju. Celem pracy jest, w oparciu o istniejący stan zasobów Internetu, udzielenie odpowiedzi na pytanie dotyczące najbardziej efektywnego sposobu prezentacji i promocji gospodarstwa agroturystycznego ze względu na maksymalizację efektu, tj. zwiększenie prawdopodobieństwa wyświetlenia informacji o nim przez jak największą liczbę użytkowników Internetu i jednoczesną minimalizację ponoszonych kosztów odnoszących się do promocji internetowej. Hipoteza badawcza sformułowana na potrzeby niniejszego opracowania brzmi: Indywidualna witryna WWW gospodarstwa agroturystycznego jest mniej efektywnym instrumentem promocji Internetowej niż wizytówka zamieszczona w ramach ogólnopolskiego portalu turystycznego. (fragment tekstu)
EN
The article presents short overview of two possible ways of Internet application as a tool of promotion of agritourist farms in podlaskie district. 129 Internet websites of agritourism farms, nationwide tourist portals and Internet website catalogues were examined. The obtained results suggest that the short information (including short text, few images, and access map) about Agritourist farms within nationwide tourist portals was more efficient than individual websites. The analyzed portals have higher positions on search engine result list, so the probability of finding specific farms was greater than in the case of individual websites of these farms. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
120--127
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Białostocka
Bibliografia
  • Akca H., Sayili M., Esengun K. 2007. Challenge of rural people to reduce digital divide in the globalized world: Theory and practice. Government Information Quaterly 24, s. 404-413.
  • Parker E.B. 2000. Closing the digital divide in rural America. Telecommunications Policy 24, s. 281-290.
  • Stepaniuk K. 2007. Pozycjonowanie stron WWW jako metoda internetowej promocji turystyki w woj. podlaskim. [w:] Internet 2007, (red. nauk. D.J. Bem, A. Kasprzak, M. Szymanowski, T. Więckowski). Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław, s. 337-345.
  • Witryna internetowa: www.adwords.google.pl/select/KeywordToolExternal, Data wejścia: marzec 2009.
  • Witryna internetowa: www.kpodr.pl/agroturystyka/poradnik/agroturystyka_w_polsce.php, Data wejścia: marzec 2009.
  • Witryna internetowa: www.ranking.pl, Data wejścia: luty 2009.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171327921

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.