PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | vol. 2, t. 300 Future of Finance. Część II. Przyszłość finansów przedsiębiorstw i ubezpieczeń | 21--31
Tytuł artykułu

Outsourcing vs. insourcing : analiza porównawcza wybranych aspektów organizacyjnych i ekonomicznych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Outsourcing vs. Insourcing : Comparative Analysis of Selected Organizational and Economic Aspects
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest prezentacja koncepcji outsourcingu i insourcingu oraz potencjalnych korzyści o różnorodnym charakterze, wynikających z ich zastosowania przez przedsiębiorstwo. Niniejsze opracowanie przedstawia najważniejsze różnice w aspekcie organizacyjnym i ekonomicznym pomiędzy outsourcingiem i insourcingiem. W artykule stwierdzono, że strategia insourcingu jest jeszcze mało znana wśród menadżerów. Natomiast outsourcing jest stosowany, jako główne koło ratunkowe w obniżeniu kosztów przedsiębiorstwa i możliwości skupienia się na głównej działalności przedsiębiorstwa. Przedsiębiorstwa powinny zastanowić się nad zastosowaniem strategii outsourcingu i insourcingu jednocześnie. Należałoby wybrać takie elementy z tych strategii, dzięki, którym przedsiębiorstwo mogłoby osiągnąć jeszcze większe korzyści. (abstrakt oryginalny)
EN
The scope of this paper is to present both these concepts and the various types of potential profits which arise from using them by an enterprise. The paper presents the most important differences between outsourcing and insourcing in their organisational and economic aspects as well as their advantages and disadvantages. In the paper it has been determined that the strategy of insourcing is still little known among managers. Outsourcing, on the other hand, is used as the main 'safety belt' which allows to decrease the costs of an enterprise and to focus on the companyʼs core activities. Enterprises ought to consider simultaneous use of the outsourcing and insourcing strategies. In order to do this one ought to choose such elements from both these strategies which will allow an enterprise to obtain even greater profits. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie
Bibliografia
  • Bengtsson L., Berggren Ch., 2008, The integrator's new advantage - The reassessment of outsourcing and production competence in a global telecom firm, "European Management Journal", vol. 26, no. 5.
  • Bozarth C., Handfield R. B., 2007, Introduction to Operations and Supply Chain Management, Prentice Hall, New York, NY.
  • Bustinza O. F., Arias-Aranda D., Gutierrez-Gutierrez L., 2010, Outsourcing, competitive capabilities and performance: An empirical study in service firms, "International Journal of Production Economics", vol. 126, no. 2.
  • Gay Ch. L., Essinger J., 2000, Inside Outsourcing. An insider's guide to managing strategic sourcing, Nicholas Brealey Publishing, London.
  • Gewald H., Dibbern J., 2009, Risks and benefits of business process outsourcing: A study of transaction services in the German banking industry, "Information & Management", vol. 46, no. 4.
  • Gulbrandsen B., Sandvik K., Haugland S. A., 2009, Antecedents of vertical integration: Transaction cost economics and resource-based explanations, "Journal of Purchasing and Supply Management", vol. 15, no. 2.
  • Heywood J. B., 2001, The outsourcing dilemma: The search for competitiveness, Pearson Education, London.
  • Hira R., Hira A., 2005, Outsourcing America. What's behind our national crisis and how we can reclaim American jobs, AMACOM Books, New York, NY.
  • King W. R., Malhotra Y., 2000, Developing a framework for analyzing IS sourcing, "Information & Management", vol. 37, no. 6.
  • Kotabe M., Mol M. J., Murray J. Y., 2008, Outsourcing, performance, and the role of e-commerce: A dynamic perspective, "Industrial Marketing Management", vol. 37, no. 1.
  • Kurdia M. K., Abdul-Tharim A. H., Jaffar N., Azli M. S., Shuib M. N., Ab-Wahid A. M., 2011, Outsourcing in Facilities Management - A Literature Review, "Procedia Engineering", vol. 20.
  • Quelin B., Duhamel F., 2003, Bringing Together Strategic Outsourcing and Corporate Strategy, "European Management Journal", vol. 21, no. 5.
  • Raiborn C. A., Butler J. B., Massou M. F., 2009, Outsourcing support functions: Identifying and managing the good, the bad, and the ugly, "Business Horizons", vol. 52, no. 4.
  • Trocki M., 2001, Outsourcing. Metoda restrukturyzacji działalności gospodarczej, PWE, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171328109

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.