PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | Innowacje zarządcze w biznesie i sektorze publicznym | 77--86
Tytuł artykułu

Koncepcja zarządzania innowacyjnego

Warianty tytułu
The Management Innovation Concept
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Opracowanie zawiera rozważania zmierzające do wyjaśnienia istoty zarządzania innowacyjnego oraz przedmiotu i znaczenia innowacji w sferze zarządzania organizacją. Przedstawiono w nim wiele typologii innowacji, które potwierdzają miejsce i znaczenie innowacji dotyczących zarządzania w przestrzeni innowacyjnej przedsiębiorstwa. Scharakteryzowano także etapy zarządzania innowacyjnego (management innovation). Wskazują one pewne różnice w adaptowaniu nowych koncepcji i metod zarządzania w polskich firmach w porównaniu z firmami zagranicznymi. (abstrakt oryginalny)
EN
The article includes ideas leading to explanation of essence of what innovative management is all about. In this way the subject as well as the meaning of innovations have been presented. A large number of typologies of innovations, which confirm importance of management innovation were also introduced. What is more the author determined stages in management innovation, pointing out few differences in implementation of those concepts between domestic and foreign companies. (original abstract)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach
Bibliografia
  • Birkinshaw J., Mol M.: How Management Innovation Happens. "MIT Sloan Management Review" 2006, Summer, Vol. 47, No. 4.
  • Chesbrough H.W.: The Era of Open Innovation. "MIT Sloan Management Review" 2003, Vol. 44, No. 3, p. 35-41.
  • Contemporary Management of Innovation. Ed. by J. Subdo, A. Gallina, G. Serin and J. Davis. Palgrave Macmillan, Great Britain 2006, p. 184, 187.
  • Davenport T.H., Prusak L., Wilson H.J.: Innowatorzy zarządzania: kim są i co mogą zrobić dla twojej firmy. "Harvard Business Review Polska" 2007, styczeń.
  • Elenkov D.S., Judge W., Wright P.: Strategie Leadership and Executive Innovation Influence: An International Multi-Cluster Comparative Study. "Strategic Management Journal" 2005, Vol. 26, p. 669.
  • Isaksen S., Tidd J.: Meeting the Innovation Challenge. John Wiley & Sons, Ltd, Chichester 2006.
  • Kuratko D.F., Hodgetts R.M.: Entrepreneurship. A Contemporary Approach. Harcourt College Publishers, Orlando 2000, p. 120.
  • Managing Innovation and Change. Ed. D. Mayle. Sage Publications, London 2006, p. 202, 207.
  • Micklethwait J., Woldridge A.: Szamani zarządzania. Zysk i S-ka, Poznań 2000.
  • Obłój K.: Dominująca logika firmy. Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości im. L. Koźmińskiego, Warszawa 2003, s. 31.
  • Penc J.: Innowacje i zmiany w firmie. Placet, Warszawa 1999, s. 14-143, 507, 175.
  • Penc J.: Leksykon biznesu. Placet, Warszawa 1997.
  • Pomykalski A.: Zarządzanie innowacjami. PWN, Warszawa 2001, s. 20, 86-89.
  • Salavou H.: The Concept of Innovativeness: Should we Need to Focus? "European Journal of Innovation Management" 2004, Vol. 7, No. 1.
  • Smith D.: Exploring Innovation. McGraw Hill Education, England 2006, p. 122-123.
  • Wickham P.A.: Strategic Entrepreneurship. Prentice Hall, Harlow, England 2006, p. 237-259, 494-499.
  • Zarządzanie innowacjami technicznymi i organizacyjnymi. Red. M. Brzeziński, Difin, Warszawa 2001, s. 28.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171328239

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.