Warianty tytułu
Effective Project Crowdsourcing - Evidence, Guidance for Companies, Case Studies
Języki publikacji
Abstrakty
Głównym celem artykułu jest przede wszystkim zwrócenie uwagi na istotę opracowania projektu crowdsourcingowego przez firmę, która chce skorzystać z dobrodziejstwa tejże metody. W artykule zostały nakreślone najważniejsze obszary konstruowania projektu crowdsourcingowego, jak również zaprezentowano przykłady skutecznie wdrożonych projektów w wybranych firmach na rynku krajowym i zagranicznym. (abstrakt oryginalny)
The article presents one of the new concepts in marketing that is crowdsourcing. The aim of article is presenting the importance of collective intelligence used for business problems and indicates the main fields of this phenomenon. This process can be very important for company which wants to change a product (services, technology, design) and its components of the market offering. The paper also presents constructing project crowdsourcing and examples of companies which successfully implemented projects crowdsourcing. (original abstract)
Twórcy
autor
- Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
- Brzoskowski B., Crowdsourcing - pytania mogą się opłacać, "Marketing w Praktyce" 2010, nr 8, http://marketing.org.pl/index.php/go=2/act=2/w=1/aid=m4c5e86e47b93c, [5.01.2013].
- Crowdsourcing w promocji sklepu internetowego, http://www.aptusshop.pl/sklepy_internetowe/ crowdsourcing.php, [21.08.2013].
- Crowdsourcing - kopalnia innowacji, http://blog.blueservices.pl/crowdsourcing-kopalnia-innowacji/, [24.10.2012].
- Fazlagić J., Nowak W., Crowdsourcing czerpanie innowacji z tłumu, Studenckim Centrum Innowacji i Transferu Technologii, http://www.scitt.paip.pl/okiem-eksperta/crowdsourcing. html, [13.06.2012].
- Howe J., The Rise in Crowdsourcing, "Wired Magazine", June 2006, http://www.wired.com/wired/archive/14.06/crowds_pr.html, [14.06.2006].
- Howe J., Crowd Sourcing. Why the Power of the Crowd is Driving the Future of Business, Crown Business, New York 2008.
- Kasprzycki-Rosikoń J., Piątkowski J., Korzyści z zastosowania modelu crowdsourcingowego, [w:] J. Kasprzycki-Rosikoń, J. Piątkowski (red.), Crowdsourcing. Jak angażować konsumentów w świat marki, Helion, Gliwice 2013, s. 88.
- Król K., Mądry tłum wymyśla smak Lays'ów - crowdsourcing w paczce chipsów, http:// crowdfunding.pl/2010/09/23/madry-tlum-wymysla-smak-laysow-crowdsourcing-wpaczce- chipsow/
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171328377