PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 354 Usługi 2014 Wybrane uwarunkowania rozwoju usług | 191--199
Tytuł artykułu

Postrzegane efekty kształcenia na uniwersytecie i ich przyczyny: jakościowe badanie eksploracyjne

Warianty tytułu
Perceived Teaching Effects at the University and Their Causes. Quality Exploration Research
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest przyczynienie się do odpowiedzi na pytanie: jak studenci uniwersytetu postrzegają efekty kształcenia i cechy działań dydaktycznych prowadzących do ich osiągania. Autorzy przeprowadzili badanie jakościowe, w którym, na podstawie wypowiedzi studentów przedostatniego semestru studiów kierunku zarządzanie, poszukiwali powtarzających się schematów zależności między efektami kształcenia i ich przyczynami. Autorzy uzyskali wynik w postaci czterech takich schematów. Autorzy przedstawili interpretacje uzyskanych wyników, implikacje dla praktycznych decyzji dydaktycznych oraz ograniczenia i możliwości przyszłych badań problemu. Niniejszy artykuł zwraca uwagę na istnienie niedoskonałości w procesie dydaktyki oferowanej studentom na uczelniach. Zmieniające się oczekiwania rynku pracy względem absolwentów wymagają zmiany podejścia uniwersytetów z zachowaniem idei kształcenia.(abstrakt oryginalny)
EN
The goal of the article is to contribute to the answer to a question: how students of university perceive teaching effects and features of didactic activities that lead to their creation. The authors performed qualitative research in which, based on the statement of the students of the last but one semester of management tried to find repeated patterns of the relationship between teaching effects and their causes. Four replicable patterns were found. The authors presented their own interpretation of the research results, managerial implications and hints for future research of the problem.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Jelonek M., Skrzyńska J., Jakość kształcenia w szkolnictwie wyższym - uwagi wstępne, [w:] Ewaluacja jakości dydaktyki w szkolnictwie wyższym metody narzędzia dobre praktyki, red. W. Przybylski, S. Rudnicki, A. Szwed, Wyższa Szkoła Europejska, Kraków 2010, s. 11-34.
  • Karwińska A., Karwiński M., Perspektywy doskonalenia dydaktyki. Dwa punkty widzenia, [w:] Uczelnia oparta na wiedzy. Organizacja procesu dydaktycznego oraz zarządzanie wiedzą w ekonomicznym szkolnictwie wyższym, red. T. Gołębiowski, M. Dąbrowski, B. Mierzejewska, Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych, Warszawa 2005, s. 350-360.
  • Mierzejewska B., Płoszajski P., Wiedza jako źródło przewagi konkurencyjnej uczelni, [w:] Uczelnia oparta na wiedzy. Organizacja procesu dydaktycznego oraz zarządzanie wiedzą w ekonomicznym szkolnictwie wyższym, red. T. Gołębiowski, M. Dąbrowski, B. Mierzejewska, Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych, Warszawa 2005, s. 101-107.
  • Pfeffer J., Fong C.T., The end of business schools? Less success than meets the eye, "Academy of Management Learning and Education" 2002, no. 1, s. 78-95.
  • Rudolf S., Pożądane kierunki zmian w systemie edukacji ekonomicznej, [w:] Uczelnia oparta na wiedzy. Organizacja procesu dydaktycznego oraz zarządzanie wiedzą w ekonomicznym szkolnictwie wyższym, red. T. Gołębiowski, M. Dąbrowski, B. Mierzejewska, Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych, Warszawa 2005, s. 11-19.
  • Śliwińska K., Wizja szkoły wyższej. Kierunki rozwoju procesów dydaktycznych na tle postaw i aspiracji akademickiej, [w:] Uczelnia oparta na wiedzy. Organizacja procesu dydaktycznego oraz zarządzanie wiedzą w ekonomicznym szkolnictwie wyższym, red. T. Gołębiowski, M. Dąbrowski, B. Mierzejewska, Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych, Warszawa 2005, s. 22.
  • Wereda W., Metoda studium przypadku w dydaktyce nauk o zarządzaniu, [w:] Uczelnia oparta na wiedzy. Organizacja procesu dydaktycznego oraz zarządzanie wiedzą w ekonomicznym szkolnictwie wyższym, red. T. Gołębiowski, M. Dąbrowski, B. Mierzejewska, Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych, Warszawa 2005, s. 215-222.
  • Wroczyńska A., Oczekiwania współczesnych studentów wobec uczelni wyższych - prezentacja wyników prowadzonych badań, "Studia BAS" 2013, nr 3 (35), s. 254.
  • Założenia II Konferencji Dydaktyczno-Naukowej, UE, Katowice 2007, http://www2.ue.katowice.pl/konferencja_wz/zalozenia_merytoryczne.php, dostęp: 15.03.2014.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171328425

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.