PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2002 | nr 3 | 119--127
Tytuł artykułu

Produkt turystyczny w kontekście marketingowym

Warianty tytułu
The Tourist Industry Product in a Marketing Context
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przemysł turystyczny stanowi ważną gałąź gospodarki. Nierozerwalnie związane z nią są handel, budownictwo, gastronomia, rolnictwo. Wpływa to również na tworzenie nowych miejsc pracy i rozwój gospodarczy danego regionu. Istnieje pilna potrzeba zbadania dokonujących się w obszarze produktów turystycznych przemian i sprecyzowania struktury segmentów usług turystycznych. Produkt turystyczny jest bowiem nie tylko towarem, ale również formą realizacji polityki społecznej państwa w dziedzinie organizacji wypoczynku i rozwoju kulturowego ludzi. (abstrakt oryginalny)
EN
The tourist industry constitutes an important sector of national economy. There is an inseparable link between the tourist industry and such industries as commerce, construction, engineering, catering and agriculture. This has a direct impact on the creation of new jobs and the economic development of a region. The tourist product is not just a commodity but, at the same time, a form in which the govemment's social policy is realized in such areas as rest and recreation and the society's cultural development, therefore there is an urgent need to research the changes occurring in tourist industry products and to determine the precise segmentation of tourist services. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Altkorn J., Marketing w turystyce. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998.
  • Bennet P., Marketing, Mc Groud-Hill, New York 1988.
  • Gaworecki W., Turystyka, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2000.
  • Instytut Turystyki (adres internetowy) http/wwwinter.com.pl./htm turystyka z dn. 13.11.99.
  • Instytut Turystyki (adres internetowy) http/wwwinter.com.pl/htm odwiedzający z dn. 19.11.99.
  • Kornak A., Zarządzanie turystyką, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999.
  • Kotler Ph., Marketing, Wydawnictwo Felberg SJA, Warszawa 1999.
  • Prymon M., Menedżerskie i społeczne aspekty współczesnego marketingu. Ekspert i Doradztwo, Wrocław 1999.
  • Śliwińska K., Marketingowa strategia produktu. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Katowice 1999.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171328517

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.