PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | 27 | nr 100 | 97--108
Tytuł artykułu

Propozycje ofert gospodarstw agroturystycznych a oczekiwania konsumentów

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Proposals Offers Agritourism Farms and Consumer Expectations
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem opracowania była analiza ofert gospodarstw agroturystycznych i ich wpływ na zainteresowanie nimi gości tych gospodarstw. Badania przeprowadzono w gospodarstwach agroturystycznych z terenu powiatu siedleckiego. Badania empiryczne przeprowadzone zostały wśród właścicieli gospodarstw agroturystycznych, a także turystów wypoczywających w tych gospodarstwach. Metodą badań był sondaż diagnostyczny z wykorzystaniem kwestionariusza ankiety. Analizowane gospodarstwa proponowały bogatą ofertę usług, na którą składały się przede wszystkim: usługi noclegowe, gastronomiczne oraz usługi związane ze świadczeniem wypoczynku turystyczno-rekreacyjnego, a także produkty, jak np. żywność ekologiczna. Badania wykazały, że najczęstszym powodem wyboru spędzenia wolnego czasu w gospodarstwach agroturystycznych, wskazywanym przez respondentów, jest: cisza, świeże powietrze, możliwość aktywnego spędzenia czasu oraz niski koszt wypoczynku.(abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the study was to analyze the offers of agritourism farms and their impact on the visitors, who were interested in visiting these farms. The research was conducted in agritourism farms from the county of Siedlce. The empirical researches were conducted among the owners of agritourism farms, as well as tourists resting in these farms. A diagnostic survey using a questionnaire was the method of research. A wide range of services was proposed by analyzed farms. It contained mainly: accommodation services, catering and services provided tourism and leisure, and products, such as organic food. The research has shown that the most common reasons for choosing agritourism farm for spending free time there, as indicated by the respondents, are: silence, fresh air, possibility of spending free time actively and low cost of holiday.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach
  • Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach
Bibliografia
  • Drzewiecki M., Agroturystyka współczesna w Polsce, Wydawnictwo Wyższa Szkoła Turystyki i Hotelarstwa w Gdańsku, 2009.
  • Orłowski D., Woźniczko M, Żywnościowe produkty regionalne i tradycyjne jako szansa rozwoju agroturystyki, [w:] G.A. Ciepiela, J. Sosnowski, Agroturystyka - moda czy potrzeba?, Monografie nr 80, Wyd. Akademii Podlaskiej, Siedlce 2007.
  • Runowski H., Ograniczenia i szanse rolnictwa ekologicznego, Wydawnictwo SGGW, Warszawa1996.
  • Sikora J., Agroturystyka: przedsiębiorczość na obszarach wiejskich, Wyd. C.H. Beck,Warszawa 2012.
  • www.ecoportal.com.pl.
  • www.malopolskie.pl.
  • www.wikipedia.org.pl.
  • http://www.egoturystyka.pl.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171328529

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.