PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 354 Usługi 2014 Wybrane uwarunkowania rozwoju usług | 248--258
Tytuł artykułu

Elektroniczne otwarte usługi edukacyjne - szansa czy zagrożenie dla współczesnej edukacji

Warianty tytułu
Open Online Educational Services - an Opportunity or a Threat to the Modern Education?
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu było zaprezentowanie najnowszych trendów w edukacji elektronicznej oraz pokazanie szans i zagrożeń z nich wynikających. Punkt wyjścia stanowi charakterystyka e-learningu, masowych otwartych kursów online i m-learningu. W dalszej części opisano portal Brainly.com jako przykład globalnego dostawcy elektronicznych otwartych usług edukacyjnych, wykorzystującego najnowsze technologie do zaspokajania potrzeb edukacyjnych swoich odbiorców. Podsumowaniem artykułu jest ocena szans i zagrożeń dla systemu edukacji wynikających z faktu istnienia opisanych trendów i zmian zachodzących w tym sektorze.(abstrakt oryginalny)
EN
The aim of this article is to present current trends in online education and to show the opportunities and risks resulting from this kind of education. The starting point is the characteristics of e-learning, massive open online courses and m-learning. In the next part the Brainly.com portal is described as an example of a global provider of open online education services using the latest technologies to meet the educational needs of its clients. A summary of the article is to evaluate the opportunities and risks for the educational system resulting from the fact of existence of described trends and changes in this sector.(original abstract)
Twórcy
  • AGH Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
Bibliografia
  • Białas S., Zarządzanie zasobami ludzkimi w otoczeniu międzynarodowym, Wydawnictwa Profesjonalne PWN, Warszawa 2013.
  • Bishop B., Marketing globalny ery cyfrowej, PWE, Warszawa 2001.
  • Dziewanowska K., Kacprzak A., Marketing doświadczeń, WN PWN, Warszawa 2013.
  • Hojnacki L., Pokolenie m-learningu - nowe wyzwanie dla szkoły, "e-mentor" 2006, nr 1.
  • Kotler P., Keller K.L., Marketing, Rebis, Poznań 2012.
  • Plebańska M., E-learning. Tajniki edukacji na odległość, CH Beck, Warszawa 2011.
  • Świerczyńska-Kaczor U., e-Marketing przedsiębiorstwa w społeczności wirtualnej, Difin, Warszawa 2012.
  • Wiktor J.W., Komunikacja marketingowa, WN PWN, Warszawa 2013.
  • Boven D., The Next Game Changer: The Historical Antecedents of the MOOC Movement in Education, http://elearningeuropa.info/sites/default/files/asset//In-depth_33_3.pdf.
  • Grodecka K., Śliwowski K., Mapa otwartych zasobów edukacyjnych, http://ngoteka.pl/bitstream/id/469/Mapa.
  • http://brainly.com.
  • http://psychology.about.com/od/developmentalpsychology/a/sociallearning.htm.
  • http://thinkofit.com/plato/dwplato.htm.
  • http://www.jisc.ac.uk/whatwedo/themes/elearning.aspx.
  • http://www.leerbeleving.nl/wbts/1/what_is_elearning.html.
  • http://www.pcmag.com/encyclopedia/term/39354/cbt-systems.
  • http://www.postawnarozwoj.uni.lodz.pl/admin/zdjecia/file/ebooks/PRZEWODNIK%20PO%20E-LEARNINGU.pdf.
  • http://www.szkolnictwo.pl/index.php?id=PU8775.
  • http://zadane.pl.
  • Laouris Y., Eteokleous N., We need an educationally relevant definition of mobile learning, http://www.mlearn.org.za/cd/papers/laouris%20%26%20eteokleous.pdf http://edition.cnn.com/2012/12/04/business/digital-native-prensky.
  • Liyanagunawardena T., The Impact and Reach of MOOCs: A Developing Countries' Perspective, http://elearningeuropa.info/sites/default/files/asset/In-depth_33_1.pdf.
  • Łopusiewicz A., Brainly- od początku stawialiśmy na użytkownika http://mamstartup.pl/wywiady/2869/brainly-od-poczatku-stawialismy-na-uzytkownika.
  • Meiers C., From E-learning to M-learning, http://elearningeuropa.info/sites/default/files/asset/From-field_32_3.pdf.
  • Prensky M., Digital Natives, Digital Immigrants, http://www.marcprensky.com/writing/Prensky%20-%20Digital%20Natives,%20Digital%20Immigrants%20-%20Part1.pdf.
  • Szewczyk Ł., Brainly.com pozyskał 500 tys. dolarów na rozwój, http://media2.pl/internet/95943-Brainly.com-pozyskal-500-tys.-dolarow-na-rozwoj.html.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171328683

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.