PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Warianty tytułu
Financial Strategies in the Process of Shaping the Value of Capital Groups
Języki publikacji
PL
Abstrakty
"Strategia jest jednym z podstawowych instrumentów zarządzania. To właśnie dobrej strategii wiele firm w gospodarce rynkowej zawdzięcza swój sukces, a co najmniej równie wiele niepowodzeń można wyjaśnić strategicznymi błędami w zarządzaniu". Jedną z ważniejszych determinant dobrej strategii jest informacja - jej pozyskiwanie, gromadzenie, przetwarzanie oraz udostępnianie. Tworzenie przewagi konkurencyjnej opartej na informacji zależy w dużym stopniu od dostępu do zasobów informacyjnych oraz sprawności modelu przetwarzającego zdobyte informacje w propozycje decyzji. (...) Zorientowane na wartość strategie finansowe grupy kapitałowej muszą korzystać z potencjału tkwiącego w strukturach wewnętrznych powiązań kapitałowych. Procesowi temu nieodłącznie towarzyszy ryzyko. Monitorowanie czynników ryzyka i ich wpływu na wartość grupy wymaga dopasowania procedur konsolidacyjnych do powiązań kapitałowych, zwłaszcza identyfikacji, kwalifikacji i opisania zdarzeń kapitałowych. (fragment tekstu)
EN
It is quite often in economical practice that managing complex organizations is treated with disregard without appreciating the multidimensional specificity of their functioning. This has direct impact on formulating financial strategies of capital groups which in turn influences their value. Financial strategies of capital groups are governed in their own specific way. The more complex an organization, is the more complicated is the process of building a coherent concept of how to shape of the value of a capital group in a long run. Primarily it is about the impact of introduced financial strategy on the value of such group. That value is subject to assessment using certain procedures that depend on the status of units such organizations. (original abstract)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach
Bibliografia
  • Baetge J., Kirsch H.J., Thiele S.: Konzernbilanzen. IDW-Verlag, Dusseldorf 2000.
  • Biznes, tom 7, Twórcy teorii ekonomicznych. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
  • Glaum M., Hommel U., Thomaschewski D.: Wachstumsstategien internationaler Unternehmung, Internes vs. externes Untemehmenswachstum. Schäffer-Poeschel Verlag, Stuttgart 2000.
  • Grudzewski W.M., Hejduk I.K.: Zarządzanie wiedzą wyzwaniem dla współczesnych przedsiębiorstw, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa" 2003, nr 1.
  • Hungenberg H., Zentralisation und Dezentralisation. Gabler Verlag, Wiesbaden 1995.
  • Küting K., Weber C.P.: Wertorientierte Konzemführung. Kapitalmarktorientierte Rechnungslegung und integrierte Unternehmenssteuerung. Schäffer-Poeschel Verlag, Stuttgart 2000.
  • Marciniak S., Controlling. Filozofia. Projektowanie, Difin, Warszawa 2004.
  • Penc J.: Strategiczny system zarządzania. Holistyczne myślenie o przyszłości. Formułowanie misji i strategii. Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 2001.
  • Richter F., Timmreck Ch.: Unternehmensbewertung. Moderne Instrumente und Lösungsansätze. Schäffer-Poeschel Verlag, Stuttgart 2004.
  • Theisen M.: Konzern. Schäffer-Poeschel Verlag, Stuttgart 2000.
  • Wartini-Twardowska J.: Konsolidacja sprawozdań finansowych w procesie analizy rentowności kapitału własnego i wyceny wartości dwupoziomowej grupy kapitałowej, AE, Katowice 2005.
  • Weber J., Bramsemann U., Heineke C., Hirsch B.: Wertorientierte Unternehmenssteuerung. Konzepte-Implementierung-Praxisstatements, Gabler Verlag, Wiesbaden 2004.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171328875

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.