PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | t. 15, z. 6, cz. 1 Organizacje wobec wyzwań XXI wieku | 57--68
Tytuł artykułu

Innowacje w przedsiębiorstwach przemysłu spożywczego w Polsce - wybrane aspekty

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Network Organization ParadigmsInnovation in the Food Industry Enterprises in Poland - Selected Aspects
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem opracowania jest analiza danych wtórnych dotyczących działalności innowacyjnej przedsiębiorstw przemysłu spożywczego w Polsce w latach 2009-2012 z uwzględnieniem wpływu innowacji na poziom kosztów i wzrost sprzedaży. (fragment tekstu)
EN
One of the impediments to development of the Polish food industry enterprises is a fact that their profitability is still too low. An important issue is therefore to take actions which can improve the profitability and efficiency of food processing. One of such activities may be the increase in level of innovation in food industry enterprises. The aim of the study is to analyze the impact of innovation on profitability growth in Polish food industry enterprises, with particular focus on the impact of innovation on the level of costs and sales increase. This is an important issue from the point of view of the whole Polish economy given the high importance of the food industry in Poland. (original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Białostocka
Bibliografia
  • Drucker P.F. (2004), Natchnienie i fart, czyli innowacja i przedsiębiorczość, Studio Emka, Warszawa.
  • GUS (2013), Działalność innowacyjna przedsiębiorstw w latach 2010-2012, Główny Urząd Statystyczny, Szczecin.
  • Górski J. (2009), Forum mleczarskie, nr 4.
  • Grudzewski W.M., Hejduk I.K. (red.) (2000), Przedsiębiorstwo przyszłości, Difin, Warszawa.
  • Porter M.E. (2001), Porter o konkurencyjności, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Przyborowska D., Tarczyńska A.S., Ziajka S., Uwarunkowania rozwoju nowych produktów w branży mleczarskiej [online], http://www.forummleczarskie.pl/RAPORTY/104/1/uwarunkowania-rozwoju-nowych-produktow-w-branzy-mleczarskiej/, dostęp: 28 kwietnia 2004.
  • Dmochowska H. (red.) (2013), Rocznik statystyczny przemysłu, Główny Urząd Statystyczny, Warszawa.
  • Rogers E.M. (1983), Diffusion of Innovations, The Free Press, New York.
  • Schumpeter J. (1960), Teoria rozwoju gospodarczego, PWN, Warszawa.
  • Spruch W. (1976), Strategia postępu technicznego: wstęp do teorii, PWN, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171328895

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.