PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | nr 2 | 56--68
Tytuł artykułu

Innowacyjne narzędzia sprzedaży usług turystycznych w Internecie

Autorzy
Warianty tytułu
Innovative Tools of Sales of Tourist Services on the Internet
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule starano się pokazać, że rozwijająca się coraz dynamiczniej e-turystyka, stwarza duże możliwości dla rozwoju usług turystycznych za pomocą innowacyjnych narzędzi ich sprzedaży. W tym kontekście celem Autorki była prezentacja innowacyjnych narzędzi sprzedaży usług turystycznych w Internecie. Jego realizację przeprowadzono w oparciu o krytyczną analizę fachowej literatury przedmiotu, w tym czasopism specjalistycznych oraz wybranych zasobów Internetu, oraz metodę obserwacji. Artykuł ma charakter informacyjny. Wskazuje na rosnącą rolę nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT) w działalności podmiotów na rynku e-turystyki, ale także na potrzebę ich implikacji do polskiej gospodarki turystycznej. Założono, że wiedza o nich powinna stanowić przedmiot coraz częstszych dyskusji i analiz zarówno w gronie praktyków/menedżerów, jak i naukowców. Ta aplikacyjna idea, przyświeca artykułowi, stanowiąc jego ważną przesłankę pragmatyczną. (abstrakt oryginalny)
EN
This article seeks to demonstrate that e-tourism, offers ample opportunities for the development of tourism services. In this context, the aim of the author was to present innovative tools sale of tourist services on the Internet. Its implementation was based on a critical analysis of professional literature, including specialized magazines and selected Internet resources, and the method of observation. Article is informative. He points to the growing role of modern information - communication technologies (ICT) in business entities in the e-tourism, but also points to the need for their implications for Polish tourist economy. It was assumed that knowledge of them should be subject to more frequent discussions and analyzes among both practitioners / managers, and scientists. This Application idea, guided by article, of which it is an important prerequisite for pragmatic.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
56--68
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • 1. Buhalis D., Law R., (2008). Progress in Information Technology and Tourism Management: 20years and 10 years after the Internet. The state of e-Tourism Research. Tourism Management, No 4.
  • 2. Evans L. (2013). Social Media Marketing. Odkryj potencjał Facebooka, Twittera i innych portali społecznościowych, wyd. Helios, Gliwice.
  • 3. idiFotokody nowa technologia w turystyce, 2014, http://travel-fan.pl/ciekawostki/fotokody-nowa-tech-nologia-w-turystyce, dostęp: 15.04.2014.
  • 4. Fotokody, nowa technologia w turystyce, 2013, http://travel-fan.pl/starsze-wpisy/fotokody-nowa-tech-nologia-w-turystyce/
  • 5. Gaworecki W., (2007), Turystyka, PWE, Warszawa, s.277.
  • 6. Grid-Enabled Adaptive Surrogate Modeling for Computer-Based Design, (2012), SUMO Lab INTEC Broadband Communication Networks Research Group (IBCN), Department of Information Technology (INTEC) - IBCN, s .16.
  • 7. Gontar В., Papińska-Kacperek J. (2012). Е- Turystyka jako element koncepcji budowania inteligentnego miasta, Studia Informatica nr 29, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin, s.19-30.
  • 8. Kachniewska M. (2011). Wpływ nowych technologii na rynek usług pośredników turystycznych, Zeszyty Naukowe Kolegium Gospodarki Światowej SGH, t. 32, s. 239-259.
  • 9. Kaplan M. Haenlein, (2010). Users of the World, Unite! The Challenges and Opportunities of Social Media, Business Horizons No 53/1, pp. 59-68.
  • 10. Minoli D., (2004), A Networking Approach to Grid Computing, Wiley - Interscience, Hoboken, NJ , pp.1-6.
  • 11. Nam Т., Pardo Т. (2011). Konceptualizing Smart City with Dimensions of Technology, People, and Institution, ACM, New York.
  • 12. Nalazek M. (2010). Internetowe kanały dystrybucji na rynku turystycznym, Difin, Warszawa s. 25-26.
  • 13. Quan D.M., Terzs O., and Klinger S. (2009). Incentives, Business Model and Required Technical Infrastructure for the Economic Aware Data Grid, pp. 90-97, in: Telesca L, Stanoevska-Slabeva K., RakocevicV(Eds.), Digital Business First Itemational ICST Conference, DigiBiz, Springer, London, UK.
  • 14. Reed J. (2012). Marketing internetowy. Szybkie łącze z klientami, wyd. Helion, Gliwice, s.178.
  • 15. Ricci R., Werthner H., (2006). Recommender Systems, International Journal of Electronic Commerce, 11(2), s. 5-9.
  • 16. Szopiński Т. E. (2012). Konsument na rynku usług, CeDeWu, Warszawa, s.73.
  • 17. Śląskie do przodu!, oficjalny serwis promocyjny Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013, HYPERLINK "http://rpo-" http://rpo- promocja.slaskie.pl/strona. php?art1=1338545233
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171329051

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.