PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1998 | Metody uogólnień w modelowaniu transgranicznych przepływów transportowych : materiały konferencyjne pod red. Stanisława Dziadka Ustroń-Jaszowiec 4-5.11.1998 | 87--92
Tytuł artykułu

Kierunek - rok dwutysięczny. Kształt przestrzeni a transport

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Jubileusz 30-lecia istnienia katowickiego naukowo-dydaktycznego ośrodka transportowego skłania do refleksji nad szybko upływającym czasem i stanowi okazję, aby powrócić myślą do wydarzeń sprzed trzydziestu lat, kiedy powstawał kolejny, czwarty już zespól transportowy w wyższym szkolnictwie ekonomicznym Polski. Uczelniane środowiska transportowe, powstałe przed katowickim, znajdowały się w Sopocie, Szczecinie i Warszawie. Pracowali w nich przede wszystkim profesorowie najstarszej generacji, zajmującej się w Polsce ekonomiczną problematyką transportową: B. Kasprowicz, M. Madeyski, P. Małek, T. Ocio- szyński, I. Tarski. Byli oni promotorami i recenzentami następnej generacji doktoryzującej się i habilitującej od dekady lat sześćdziesiątych. To było moje pokolenie. Właśnie w 1968 roku dało ono o sobie znać podręcznikiem zbiorowym "Ekonomika transportu", wydanym przez WKŁ, a przygotowanym przez jedenastu współautorów pod koordynacją dr Bogusława Kalestyńskiego. Starsza generacja odmówiła udziału w tym zespole. "Młodzi" zostali sami, we własnym gronie. Młodzi... Dziś część z nich już nie żyje, część jest na emeryturze, a i pozostałym niewiele lat do niej brakuje. Wtedy jednak był to nasz podręcznikowy debiut wydawniczy, "wywieszenie bandery" przez ludzi kolejnego pokolenia transportowców polskich. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Uniwersytet Gdański
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171329255

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.