PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2003 | 1 Państwo, gospodarka, społeczeństwo w integrującej się Europie : materiały konferencyjne | 271--278
Tytuł artykułu

Pedagog specjalny w szkole masowej

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
istotą integracyjnego kształcenia jest indywidualne podejście do każdego dziecka, umożliwienie mu zdobycia wiedzy i umiejętności na miarę jego możliwości wspólnie z rówieśnikami i jak najbliżej miejsca zamieszkania oraz zapewnienie dziecku warunków takich, aby mogło ono w pełni oraz aktywnie funkcjonować w klasie szkolnej. Program nauczania dostosowany jest do indywidualnego tempa rozwoju i przyswajania wiedzy przez danego ucznia lub grupy uczniów. Nie wystarczy jednak umieścić dzieci sprawne i niepełnosprawne w jednej klasie, aby uznać że mamy do czynienia z integracją. Wymaga to spełnienia wielu warunków zarówno o charakterze psychologicznym, społecznym jak i organizacyjnym. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Krakowska Szkoła Wyższa im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie
Bibliografia
  • Al.-Khamisy D.(red.), Integracja społeczna. Praktyczne próby wdrożenia. Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2002.
  • Baran J" Rokowska A. (red.), Dylematy Pedagogiki Specjalnej. Wydawnictwo Naukowe AP, Kraków 2000.
  • Barłóg K., Efekty procesu integracji dzieci niepełnosprawnych oraz z mózgowym porażeniem dziecięcym w młodszym wieku szkolnym. Wydawnictwo WSP, Rzeszów 2001.
  • Biblioteka Reformy Ministerstwo Edukacji Naukowej "O kształceniu integracyjnym i specjalnym", Warszawa 2001.
  • Bogucka J., Kościelska M., Wychowanie i nauczanie integracyjne. Nowe doświadczenia. Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej MEN Warszawa 1998.
  • Dziecko w kręgu integracji "Problemy Higieny" 1999, nr 59.
  • Dykcik W. Efekty i uwarunkowania integracji społecznej uczniów niepełnosprawnych z rówieśnikami na wsi i w mieście. Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Prace Pedagogiczne XX, z, 186, Kraków 1997.
  • Gaś Z.B., Doskonalący się nauczyciel Wydawnictwo U. M. C. J. Lublin 2001.
  • Janowska J., Rozwijanie umiejętności psychopedagogicznych w procesie kształcenia nauczycieli. Wydawnictwo UMCS, Lublin 2002.
  • Krawczyk B., Uczeń niepełnosprawny w szkole masowej. Nowa szkoła nr 1 / 2002.
  • Kwapisz J., Kształcenie integracyjne uczniów niepełnosprawnych "Nowa szkoła" nr l/2002.
  • Maciarz A. Z teorii i badań społecznej integracji dzieci niepełnosprawnych. "Impuls" Kraków 1998.
  • Maciarz A., Psychoemocjonalne problemy społecznej integracji dzieci niepełnosprawnych, [w:] Wychowanie i nauczanie integracyjne. Nowe doświadczenia (red) J. Boducka, M. Kościelska, CMPP-PMEN Warszawa 1996.
  • Materka E., Nauczyciel i pedagog specjalny w klasie integracyjnej. "Nowa szkoła" nr 1 / 2002.
  • Michalski J" Być przydatnym zawodowo nauczycielem szkoły specjalnej Wydawnictwo Salezjańskie, Warszawa 2001.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171329257

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.