PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | nr 2 | 30--31
Tytuł artykułu

Żyjemy w świecie zależności

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Pragnąc ocenić stan naszej wiedzy dotyczący funkcjonowania przyrody, jej poszczególnych elementów składowych, konieczna jest ocena stopnia poznania zależności w przyrodzie. Czy jest on tak nikły, jak w przypadku różnorodności biologicznej? Ekologia to nauka o zależnościach i poznanie interakcji w przyrodzie, między organizmami i ich środowiskiem, zarówno ożywionym jak i nieożywionym, jest kluczowe dla zrozumienia tajemnicy życia na Ziemi. (fragment tekstu)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
30--31
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Śląski w Katowicach
Bibliografia
  • [1] G. Bateson 1979. Mind and Nature: A Necessary Unity. Bantam Books, New York.
  • [2] K. Hatley 1993. A Neo-Humanist Model of Education. New Renaissance 4(1): 10-13.
  • [3] H. König, M. Wenzel, L. Li, J. Fröhlich 2002. Mixotricha paradoxa: an archaezoan eukaryotic model organism. In: Proceedings of the First European Workshop on Exo-Astrobiology, 16-19 September 2002, Graz, Austria. Ed.: Huguette Lacoste. ESA SP-518, Noordwijk, Netherlands: ESA Publications Division, p. 193-195.
  • [4] T. Lewis 1974. The Lives of a Cell: Notes of a Biology Watcher. New York: The Viking Press.
  • [5] L. Margulis 2000. Symbiotyczna planeta. Tłum. M. Ryszkiewicz, Wyd. CiS, Warszawa.
  • [6] M. Wenzel, R. Radek, G. Brugerolle, H. König 2003. Identification of the ectosymbiotic bacteria of Mixotrichia paradoxa involved in movement symbiosis. European Journal of Protostology 39(1): 11-23.
  • [7] E.O. Wilson 1999. Różnorodność życia. Tłum. J. Weiner, PIW, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171329405

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.