PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 3 | 9--15
Tytuł artykułu

Role of Social Responsibility Standards in Business Activities

Autorzy
Warianty tytułu
Rola standardów odpowiedzialności społecznej w działaniach przedsiębiorstw
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
Organizations based its development strategy on the concept of corporate social responsibility, to target effective their efforts building close relationships with stakeholders (including customers, employees, investors, suppliers, society, law enforcement and establishing compliance with legal requirements, non-governmental organizations). This paper presents tools for assessing the implementation and effective implementation of the concept of corporate social responsibility, such as SA 8000, GRI, the Dow Jones Sustainability Indexes, as well as general guidelines published by the International Organization for Standardization contained in the document ISO 26000. Use these guidelines for companies and subjecting themselves to independent evaluation contributes to building a positive image of the company in its internal environment (as an ethical employer), as well as the external environment, as an economic organization trustworthy to investors, customers, suppliers and society. (original abstract)
Organizacje, opierając swoją strategię rozwoju na koncepcji społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw, ukierunkowują swoje wysiłki na budowaniu ścisłych relacji z interesariuszami (m.in. z klientami, pracownikami, inwestorami, dostawcami, społeczeństwem, organami ustanawiającymi i egzekwującymi spełnianie wymagań prawnych, organizacjami pozarządowymi). W artykule przedstawiono narzędzia służące ocenie wprowadzenia i skutecznej realizacji koncepcji społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw takie jak SA 8000, GRI, Dow Jones Sustainability Indexes, a także ogólne wytyczne opublikowane przez Międzynarodową Organizację Normalizacyjną zawarte w dokumencie ISO 26000. Stosowanie przez firmy tych wytycznych oraz poddanie się niezależnej ocenie przyczynia się do kształtowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa w jego otoczeniu wewnętrznym (jako etycznego pracodawcy), jak i w otoczeniu zewnętrznym, jako organizacji gospodarczej godnej zaufania wobec inwestorów, klientów, dostawców oraz społeczeństwa. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
9--15
Opis fizyczny
Twórcy
  • University of Lodz, Poland
Bibliografia
  • [1] Aubrun M., Bermond F., Brun E., Cortot J.-L., Delchet-Cochet K., Graffin O., Jounot, A. (2010) Ponrouch, ISO 26000 - Responsabilité societal- Comprendre, déployer, évaluer, Édition AFNOR, Paris.
  • [2] Bowers D. (2006), Making Social Responsibility the Standard, Quality Progress, April, p. 35.
  • [3] Garvare R., Johansson P. (2010) Management for Sustainability - A Stakeholder Theory, Total Quality Management & Business Excellence, 21, 737-744.
  • [4] Igalens J., Gond J.-P. (2010), La responsabilité sociale de l'entreprise, Presses Universitaires de France, Paris.
  • [5] Jounot A. (2010) RSE et développement durable, Édition AFNOR, Paris.
  • [6] Prado-Lorenzo J.-M., Gallego-Alvarez I., Garcia-Sanchez I.M. (2009) Stakeholder Engagement and Corporate Social Responsibility Reporting: the Ownership Structure Effect, Corporate Social Responsibility and Environmental Management, 16, 94-107.
  • [7] Ziek P. (2009) Making Sense of CSR Communication, Corporate Social Responsibility and Environmental Management, 16, 137-145.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171329409

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.