PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2002 | nr 3 | 207--214
Tytuł artykułu

Wykorzystanie komputera w nauce matematyki i statystyki przez studentów Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu na Wydziale Zamiejscowym w Chorzowie

Autorzy
Warianty tytułu
The Application of Computers in Learning Mathematics and Statistics by the Students of the Chorzow Division of the Banking School of Poznan
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Nauczanie, w którym komputer wspomaga proces dydaktyczny matematyki i/lub statystyki jest już od dość dawna znaną i stosowaną formą kształcenia. Jest to zresztą tylko pierwszy etap, najprostsze z powiązań, jakie mieć może komputer z nauczanymi treściami i formami przekazu. W Polsce znajduje ono zastosowanie (o dziwo!) przede wszystkim w szkołach średnich. W tym środowisku znajduje się najwięcej zwolenników (albo potrafią się oni lepiej zorganizować) innych metod kształcenia, niż tylko za pomocą kredy i tablicy. W środowisku metodyków nauczania trwa naukowa (i nie tylko) polemika co do skuteczności stosowania nauczania zintegrowanego czy interdyscyplinarnego, jednak grono dydaktyków aprobujących te metody stale się powiększa. Ja również należę do osób opowiadających się za wprowadzaniem zmian w sposobach nauczania, by dostosować je do zmieniających się warunków. Zgodnie z maksymą: "Nie bada się przyszłości metodami z przeszłości". (fragment tekstu)
EN
The area of education does not, and cannot, pretend to not be part of the informatized world of today characterized by the increasingly wide use of computers and the rich variety of software available (at work as well as at home). The paper attempts to address the question of to what extent the informatization trend can be observed, and of what forms it takes, at the Chorzow Division of the Banking School of Poznan. The paper discusses the findings of a (questionnaire) survey run among the 2nd and 3rd year students of the Faculty aiming to research the question of how and to what extent computers are utilized in the teaching and learning of mathematics and statistics. Alongside the discussion of these findings, the author proposes ways in which the current approach to leaming and teaching can be modified. The primary thesis embedded in the paper is as follows: "Teaching and learning methodology (as far as the application of information technologies is concemed) currently in use at the Chorzow Division of the Banking School of Poznan does not keep pace with the world around, therefore changes are necessary and an initiative to institute such changes is required." The paper calls for the attention of students as much as of the lecturers and the research staff and, last but not Icast, of the management of the Division. Each of these groups has work to do (in the author's opinion) to improve the quality and efficiency of teaching. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Kąkol H., Problemowe nauczanie matematyki a komputer. Matematyka nr 2, 1991.
  • http://www.ap.krakow.pl/mat/dydaktyka/dm.htm.
  • http://www.snm.org.pl/strony/podr.htm
  • Obecny A., Matematyka w Excelu dla szkół średnich - Ćwiczenia praktyczne, Wyd. Helion, Gliwice, 2001.
  • Kuźniewska Cz., Szczygieł A., Ćwiczenia z matematyki w Excelu, Warszawa, Wyd. Mikom 2000.
  • Europejskie Studium Menedżerskie, Sosnowiec, ul. Kilińskiego 54, www.esm.edu.pl.
  • Obecny A., Statystyka opisowa w Exceln dla szkół - Ćwiczenia praktyczne, Wyd. Helion, Gliwice, 2002.
  • http://www.wds.in.com.pl/mikl/inik2_4.htm.
  • http://wsb-nlu.edu.pl/about/kadra.html.
  • http://www.gallus.pl.
  • http://sklep.wsb-nlu.edu.pl.
  • http://www.wds.in.com.pl/mikl/mik2_4.htm.
  • Stowarzyszenie Nauczyciele Matematyki, http://www.snm.org.pl.
  • http://main.chorzow.wsb.pl/-ezarneck.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171329749

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.