PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 97 Badania marketingowe : skuteczność w zarządzaniu przedsiębiorstwem | 40--46
Tytuł artykułu

Badania przedsiębiorstw rodzinnych - dylematy metodologiczne i aplikacyjne

Warianty tytułu
Research on Family Enterprises in Poland - Methodological and Implementing Dilemmas
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W referacie zaprezentowano wybrane problemy zarówno metodologiczne, jak i aplikacyjne, jakie stanęły przed badaczami podczas realizacji projektu nt. funkcjonowania przedsiębiorstw rodzinnych (FE) w Polsce. Odniesiono się także cło badań poświęconych tematyce FE przeprowadzanych w skali międzynarodowej, skrótowo omawiając ważniejsze dokonania na tym polu. Skoncentrowano się zwłaszcza na wyzwaniu związanym z operacjonalizacją pojęcia "przedsiębiorstwo rodzinne", a także na wycinkowych kwestiach dotyczących procedury doboru próby.(abstrakt oryginalny)
EN
The paper presents some chosen problems (both methodological and implementing) that appeared during the realization of a research project on family enterprises in Poland. Moreover, the article refers to the research on FE which was carried out in international dimension, briefly discussing some significant and current results in that area. The paper focuses especially on the challenge of defining the term FE as a crucial point in the research project as well as on some aspects of sampling procedure.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Gdański
Bibliografia
  • Bailiy Ph., A. Watson, N. Winkeljohann, Skuteczne działanie. Badanie przedsiębiorstw rodzimych 2007/08, raport PricewaterhouseCoopers 2008.
  • Barroso J.M.D., dokument EC: Speech/07/675, II GEEF European Meeting, Lizbona, 29.10.2007.
  • Chua J.H., Chrisman J.J., Sharma P., Defining the family business by behavior, "Entrepreneurship, Theory and Practice" 1999, vol. 23, no 4.
  • Mandl I., Overview of Family Business Relevant Issues - Final Report, KMU Forschung Austria, Austrian Institute for SME Research, in co-operation with Turun Kauppakorkeakoulu Turku School of Economics, Vienna 2008, on the behalf of the European Commission, Enterprise and Industry Directorate-General (Contact No. 30-CE-0164021/00-51).
  • Nikodemska-Wołowik A.M., Komunikowanie tożsamości rynkowej w otoczeniu międzynarodowym, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2008.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171330789

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.