PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 112, T.1 Nowa gospodarka - spojrzenie interdyscyplinarne. | 251--258
Tytuł artykułu

BATNA jako narzędzie projektowania procesu negocjacyjnego (z uwzględnieniem elektronicznych systemów wspomagania procesu)

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
BATNA as a Tool for the Design of the Negotiation Process (Including Electronic Systems Supporting the Process)
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest zaprezentowanie roli BATNA w procesie projektowania negocjacji, w kontekście potencjalnego porozumienia. Zwrócono uwagę na konieczność konfrontowania projektowanego porozumienia z BATNA, gdyż chroni to przed podpisaniem niekorzystnej umowy. Narzędzie to jest nadal niepopularne i mało rozpoznane, stosowane głównie w dużych firmach, korzystających z elektronicznych systemów wspomagania negocjacji, które dokonują analizy możliwych pakietów i między innymi wyznaczają BATNA. Rozważania oparto na studiach literaturowych oraz na przemyśleniach, będących efektem wieloletnich badań autorki.(abstrakt autora)
EN
The main goal of the article is to show the role played by BATNA in the negotiation process in terms of potential agreement. The attention was drawn to necessity of confronting any proposed agreement with BATNA, which may avoid signing unfavorable contracts. This tool is still unpopular and little recognized, applied mainly by large companies which use the negotiation support systems that conduct analyses of possible sets including the estimation of BATNA. The article is based on the literature studies and thoughts that resulted from many years of research work of the author.(author's abstract)
Słowa kluczowe
PL
EN
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Biesaga-Słomczewska E.J. (2009), Negocjacje jako narzędzie zarządzania w organizacji zorientowanej na rynek, Wyd. Uniwersytet Łódzki, Łódź.
  • Kowalczyk E. (1996), Pierwsze przykazanie; przygotuj się, "Marketing Serwis", nr 8.
  • Lewicki R.J., Barry B., Saunders D.M. (2012), Zasady negocjacji, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań.
  • Luecke R. (2003), Negocjacje, Harvard Business Essentials. MT Biznes Ltd., Konstan-cin-Jeziorna.
  • Mastenbrock W. (1996), Negocjowanie, PWN, Warszawa.
  • Pinkley R.L. (1995), Impact of knowledge regarding alternatives to settlementin dyadic negotiations: Whose knowledge counts?, "Journal of Applied Psychology", Vol. 80.
  • Pinkley R.L., Neale M.A., Bennett R.J. (1994), The impact of alternatives to settlement in dyadic negotiation, "Organizational Behavior and Human Decision Processes", Vol. 57.
  • Sebenius J.K. (2013), Sześć nawyków nieskutecznych negocjatorów, w: Sztuka prowa-dzenia zwycięskich negocjacji, Harvard Business Review Polska, Wyd. ICAN Institute, Warszawa.
  • Wachowicz T. (2007), Konstrukcja systemu wspomagania negocjacji z wykorzystaniem arkusza kalkulacyjnego, [w:] Rola informatyki w naukach ekonomicznych i społecznych, Zeszyty Naukowe, nr 5a, Kielce.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171331111

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.