Warianty tytułu
The Analysis of Programs and Systems Supporting Distance Learning
Języki publikacji
Abstrakty
E-learning obecnie rozwija się bardzo dynamicznie, co wynika z coraz większego zainteresowania ludzi różnymi formami zdobywania wiedzy. Szeroki dostęp do komputera oraz Internetu powoduje, że zdalne nauczanie staje się coraz bardziej popularną i dostępną formą prowadzenia zajęć. W obecnym czasie zdobywanie wiedzy jest bardzo ważne. Ma to ścisły związek zarówno z podnoszeniem swoich kwalifi kacji zawodowych, jak i poszerzaniem zainteresowań. Tradycyjne formy nauczania powoli przestają nie wystarczać. Nauczyciele szukają więc nowych form przekazywania wiedzy studentom (uczniom) oraz sprawdzania ich umiejętności. Stąd coraz częściej i chętniej uczymy się przez Internet. Mimo udogodnień, jakie niesie ze sobą nauczanie zdalne (możliwość nauki w dowolnym miejscu i czasie), nigdy nie "wyprze" ono nauczania tradycyjnego. Bezpośredni kontakt nauczyciela i ucznia jest niezastąpiony. Stąd pojawiające się propozycje połączenia obydwu form (b-learning), co daje ogromne możliwości rozwoju zarówno uczniom, jak i nauczycielom.(fragment tekstu)
This article is moving the topic of using of programs and systems supporting distance learning in the academic teaching. There are included possibly the best solutions for all teachers, who would like to add current methods of education oportunities which give us e-learning. The article is showing the organization of distance learning, particularly the idea of b-learning combining the accomplishment of classes carried on in the traditional way and via Internet in the aspect of computer educating. Author is describing how to create exemplary teaching materials: lectures, exercices, laboratories, tests and homework in programs and systems for supporting distance education. It contains analysis of practical using of various programs and systems supporting the distance learning.(original abstract)
Rocznik
Strony
57--73
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Hyla M., Przewodnik po e-learningu, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005.
- Klepko M., http://www.zs2.pulawy.pl/naucz/e-nauka.html.
- Półjanowicz W., Citko U., Wykorzystanie b-learningu w kształceniu studentów informatyki Uniwersytetu w Białymstoku, w: Fenomen Internetu, red. A. Szewczyk, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin 2008.
- William H. Rice IV, Tworzenie serwisów e-learningowych z Moodle 1.9, Helion, Gliwice 2010.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171331155