Czasopismo
2008
|
Innowacje zarządcze w biznesie i sektorze publicznym
|
333--344
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
The Governing of Product Innovation in Commercial Insurance Company
Języki publikacji
Abstrakty
For the development of insurance is the behavior of customers terminative. If the insurance company wants to achieve aims in a certain segment of a market, it must create new products with a better life cycles and better attributes. The article defines significant and characteristic features of an insurance product. There is a new product development strategy in commercial insurance companies and affects of reinsurance companies to create and develop products. (original abstract)
Rocznik
Strony
333--344
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Ekonomicka Univerzita v Bratislave
Bibliografia
- Buchová J.: Zaistenie. Netri. 2004.
- Dafthel J.: Poistná teorie. Professional Publishing. Praha 2005.
- Duchácková E.: Princípy pojisténi a pojist'ovnictvi. Ekopress s r. o. Praha 2005.
- Kita J a kol.: Marketing. Iura Edition, Bratislava 2002.
- Kotler P.: Marketing management. Grada Publishing, Praha, 1998.
- Krátka Z.: Zaistenie. "Bratislava Ekonom" 2007.
- Littvová Z.: Porfolio produktov kapitálového zivotného poistenia. In: Zbomík z medzinárodnej vedeckej konferencie Znalostná ekonomika, nové vyzvy pre národohospodársku vedu. Bratislava 2006.
- Majtánová A.: Poistny trh. Bratislava: Elita 1993.
- Marko P.: Manażment skód pri katastrofickych udalostiach. In: Zbornik z medzinárodnej vedeckej konferencie Generada 2007. Bratislava 2007.
- Menhart M., Pylca B., Ebersberger A., Hanusch H.: Product Innovation and Population Dynamics in the German Insurance. "Market" 2003.
- www.insurancejournal.com (15.2.2008)
- www.swissre.com (15.2.2008)
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171331253