PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 67 Drogi dochodzenia do społeczeństwa informacyjnego. Stan obecny, perspektywy rozwoju i ograniczenia. T. 1 | 499--506
Tytuł artykułu

Społeczeństwo informacyjne- społecznościowa faza rozwoju

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Social Media Era as a Phase of Information Society's Development
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Społeczeństwo informacyjne nieustannie przeżywa swój rozwój, który jest wyznaczany przez zastosowanie nowych technologii i ich praktyczne wykorzystanie. Dotychczasowy proces zmian społeczeństwa informacyjnego można podzielić na dwa wyraźne etapy: przedsieciowy (w którym przekaz informacji odbywał się poprzez zewnętrzne nośniki pamięci) i sieciowy (zapoczątkowany przez upowszechnienie Internetu). Etap sieciowy trwa do dziś, choć ulega przemianom wraz z rozwojem technologii informacyjno-komunikacyjnych. Przyjmując dominujący model komunikacji społecznej jako kryterium wyróżniania kolejnych faz rozwoju społeczeństwa informacyjnego w ramach etapu sieciowego, można stwierdzić, że nastąpiło właśnie przejście do kolejnej fazy tego rozwoju - społecznościowej. Poprzednie fazy można umownie nazwać: sieciową prostą (w której królował e-mail jako główny kanał komunikacji i przepływu informacji; dopełnieniem obrazu były czaty, informacyjne portale internetowe).(fragment tekstu)
EN
The information society is constantly going through its development, which successive phases are determined by the application of ever newer technologies in everyday use. Bloom observed in social media seems to be a new stage of functioning of the information society. Facebook alone has more than five hundred million (half a billion) active users, and its business potential and opinion-making capacity is becoming more apparent. Social media have become an accelerator of today's sociopolitical transformations. Social media are also a source of many both technical and emotional threats.(author's abstract)
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • Chadwick A.: The Internet and Politics in Flux, "Journal of Information Technology & Politics" 2009, vol. 6, iss. 3/4.
  • Diamond L.: Liberation Technology, "Journal of Democracy" 2010, vol. 21, no. 3.
  • Deibert R., Rohozinski R.: Liberation vs. Control in Cyberspace, "Journal of Democracy" 2010, vol. 21, no. 4.
  • Facebook Users in the World - New Facebook Statistics, Internet World Stats, http://www.internetworldstats.com/stats25.htm ( 22.01.2011).
  • Fichter D., Wisniewski J.: Social Media Metrics: Making the Case for Making the Effort, "Online" 2008, vol. 32, iss. 6.
  • Grensing-Pophal L.: SOCIAL MEDIA Helps Out the Help Desk, "EContent" 2009, vol. 32, iss. 9.
  • Grensing-Pophal L.: The New Social Media Guidelines, "Information Today" 2010, vol. 27, iss. 3.
  • Habibinia O.: Who's Afraid of Facebook?, 3 September 2009, http://riseoftheiranianpeople.com/2009/09/03/who-is-afraid-of-facebook (dostęp 11.02.2011)
  • . Kane G.C., Fichman R.G., Gallaugher J., Glaser J.: Community Relations 2.0, "Harvard Business Review" 2009, vol. 87, iss. 11.
  • Megapanel listopad 2010, http://www.press.pl/raportypdf/www-data/Wyniki_ panel_PBI_Ge_listopad_2010.pdf (2.02.2011).
  • Panner M.: Accelerating change in Egypt. Internet becomes powerful tool for freedom- seekers, "The Washington Times", 8.02.2011, dostępny także internetowo: http://www.washingtontimes.com/news/2011/feb/8/accelerating-change-in-egypt /?page=1 (10.02.2011).
  • Peters I.: Folksonomies: indexing and retrieval in Web 2.0, Walter de Gruyter, Berlin 2009.
  • Polańska K.: Zarys społeczno-gospodarczych skutków komunikacji mobilnej, w: Komunikacja mobilna, M. Goliński, K. Polańska (red.): Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2010.
  • Sophos Security Threat Report 2011, Sophos Labs 2011, http://www.sop hos.com/sophos/docs/eng/papers/sophos-security-threat-report-2011-wpna.pdf (20.01.2011).
  • Stock W. G.: Folksonomies and science communication: A mash-up of professional science databases and Web 2.0 services, "Information Services & Use" 2007, vol. 27, iss. 3.
  • Stuart D.: Social Media Metrics, "Online" 2009, vol. 33, iss. 6.
  • Tapscott D., Williams A. D.: Wikinomia. O globalnej współpracy, która zmienia wszystko, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171331259

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.