PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | 16 | z. 5 | 152--159
Tytuł artykułu

Funding and Evaluation of Selected Global Informational and Promotional Food Campaigns in 2005-2012

Warianty tytułu
Finansowanie i ocena wybranych światowych kampanii informacyjno-promocyjnych żywności zrealizowanych w latach 2005-2012
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The aim of the article was the analysis and evaluation of selected global food promotion campaign funded by the European Union. The article contains analysis of the expenditure on individual campaigns, marketing tools used and the effectiveness of the executed information activities. The text also characterized the selected campaigns and its goals. The article examined the effectiveness of each campaign based on conducted market research. As a result of the campaign there was an increase of Poles knowledge about food and its certification system. As well as increase in consumption of dairy products, juices, honey, fruits and vegetables average from 10% to 20%. Also sales of polish food products increased on European markets. (original abstract)
Głównym celem pracy była analiza i ocena wybranych światowych kampanii promocji żywności finansowanych ze środków Unii Europejskiej. Zaprezentowano analizę wydatków na poszczególne kampanie oraz ocenę skuteczności narzędzi marketingowych wykorzystywanych w procesie realizacji kampanii. Scharakteryzowano również poszczególne kampanie i ich cele. Przeanalizowano skuteczność poszczególnych kampanii na podstawie przeprowadzonych badań rynkowych. W wyniku przeprowadzonych kampanii zanotowano wzrost wiedzy Polaków na temat żywności oraz systemów jej certyfikacji. Zauważono wzrost spożycia produktów mlecznych, miodu oraz soków, owoców i warzyw średnio od 10% do 20%. Wzrosła również sprzedaż polskich produktów żywnościowych na rynkach europejskich. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Tom
16
Numer
Strony
152--159
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Bibliografia
  • Activity Report of Agricultural Market Agency in 2005-2012. ARR, Warszawa.
  • Blicharski T., Warda A., Hammermeister A. 2010: PQS system's promotional campaign, Polish Nationwide Bulletin for Farmers and Pig Producers, vol., 10, 3.
  • Brown T.J., Dacin P.A. 1997: The Comapny and the Product: Corporate Associations and Consumer Product Responses, J. Market., vol. 61, no. 1.
  • Campaign Final Frozen food full of nature. 2007: TNS OBOP Poland, Warsaw.
  • Campaign originality under protection 2011: Gospodarz.pl Portal, Agriculture news, 16.03. www.gospodarz.pl
  • Drop E., Maćkiewicz M. 2012: Young psychology, vol. 1, Liberi Libri, 468.
  • Flaszewska S., Lachiewicz S. 2013: Social and organizational factors of entrepreneurship development, Technical University of Lodz, 301.
  • Lachiewicz S., Matejun M. 2007: Problems of modern management practices, Technical University of Lodz, 322.
  • Life sweetened with honey- the end of the campaign. 2009: Report Marketing&Communications Consultants. Apiary, vol., 6, 4.
  • Milk Market - state and perspectives. 2009: Institute of Agricultural and Food Economics. Market analysis, April,. vol. 23, 3.
  • Milk Market - state and perspectives. 2010: Institute of Agricultural and Food Economics, Market analysis, October, vol., 39, 3.
  • Report on the state of organic farming in Poland in 2009-2010. 2011: Agricultural and Food Quality Inspection (IJHRS), 19.
  • Report- POST-TEST research. 2013: Red Code Business Progress Institute. www.redcode.pl.
  • Results of the second stage of the campaign- fruit and vegetables x 5 a day. 2010: National Association of Juices' Producers., www.5porcji.pl.
  • Rydzak W. 2011: Reputation and information activities organization in crisis and the determinants of their choice, Poznan University of Economics, 24.
  • Summary of Promotional and Informational Campaign - Carrot Producers. 2007: National Association of Juices' Producers, X International Symposium of the National Association of juices', 9-11.05, Zakopane.
  • Witek-Hajduk M.K. 2011: Management of strong brand, Wolters Kluwer Business in Warsaw, 354.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171331307

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.