PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 112, T.1 Nowa gospodarka - spojrzenie interdyscyplinarne. | 461--468
Tytuł artykułu

WCAG 2.0 jako podstawa uniwersalnego projektowania stron internetowych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Pc Give Package as a Tool Supporting Decision-Making Processes Under Structural Breaks
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wiele stron internetowych i treści na nich zamieszczonych jest niedostępnych dla osób z niepełnosprawnościami. Artykuł przedstawia tę kwestię i wskazuje na potrzebę wykorzystania projektowania uniwersalnego w celu zwiększenia dostępności i użyteczności stron internetowych dla wszystkich użytkowników, a w szczególności dla osób niepełnosprawnych. Artykuł wskazuje również, że WCAG 2.0 może być podstawą uniwersalnego projektowania stron internetowych, ponieważ zawiera pewne rekomendacje, które pozwalają na poprawę dostępności stron internetowych dla każdego użytkownika. (abstrakt autora)
EN
A lot of websites and their content are not accessible for people with disabilities. This paper touches on this issue and indicates that there is a need to use universal design to increase accessibility and usability of websites for all users, especially for people with disabilities. This paper also indicates that WCAG 2.0 can be the basis for universal design of websites as it includes some recommendations which allow improving acces-sibility of websites for each user. (author's abstract)
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • Funckes C., Kroeger S., (2003), Implementing universal design in higher education: Moving beyond the built environment, "Journal on Postsecondary Education and Disability", No. 16(2).
  • The principles of universal design (2013), http://www.ncsu.edu/ncsu/design/cud/ about_ud/udprinciples.htm.
  • Ślusarczyk C. (2013), Projektowanie uniwersalne jako sposób na tworzenie warunków do edukacji włączającej w szkołach wyższych, "E- mentor", nr 5(52), s. 65-68.
  • Wdówik P. (red.) (2010), Uniwersalne projektowanie zajęć dydaktycznych, Biuro Osób Niepełnosprawnych Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.
  • Web Content Accessibility Guidelines (2013), http://www.w3.org/TR/WCAG20/.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171331349

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.