PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W wiązce strategii przedsiębiorstwa, strategia marketingowa należy do grupy strategii funkcjonalnych. Według najbardziej syntetycznej definicji określa ona zestaw działań, za pomocą których przedsiębiorstwo osiąga swoje cele rynkowe [Kramer T., 1992, s. 10]. Na potrzeby niniejszych rozważań przyjęto jednak nieco szerszą definicję, określającą strategię marketingową jako "[...] wybór celów, rodzajów zasad czy reguł, które w określonym czasie nadają kierunek marketingowym działaniom przedsiębiorstwa, wyznaczając rozmiary, kombinacje i alokacje środków w zależności od zmieniającej się sytuacji rynkowej" [Sznajder A., 1992, s. 9]. Z punktu widzenia przedmiotu rozważań, w przytoczonej definicji na uwagę zasługuje podkreślenie wykorzystania kombinacji wielu środków w zależności od sytuacji rynkowej. Powoduje to oczywistą konieczność koordynacji owych środków i stałego monitorowania ich adekwatności względem sytuacji rynkowej. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach
Bibliografia
  • Kramer T., 1992: Marketing: strategia, promocja, systemy informacyjne. Książnica, Katowice.
  • Sznajder A., 1992: Strategie marketingowe na rynku międzynarodowym. PWN, Warszawa.
  • Kotler P., 1999: Marketing - Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Felberg SJA, Warszawa.
  • Dudycz H., 1998: Wizualizacja danych jako narzędzie wspomagania zarządzania przedsiębiorstwem. AE, Wrocław.
  • Lenskold J.D., 2004: Pomiar rentowności inwestycji marketingowych. Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Puppe F., 1993: Systematic Introduction to Expert System, Knowledge Representations and Problem-Solving Method, Springer-Verlag, Berlin, Heidelberg.
  • Jackson P., 1999: Introduction to Export Systems. Addison-Wesley, Harlow, England.
  • Stolecki G, Kostrubała S., Twardowski Z., 2003: Integracja technologii OLAP oraz eksperckich baz wiedzy dla potrzeb budowy wielowymiarowych systemów wspomagania decyzji ekonomiczno-finansowych. Komputerowo zintegrowane zarządzanie. Red. R. Knosala. WNT, Warszawa.
  • Stolecki G., Szary M., Twardowski Z., 2003: Zintegrowane środowisko analityczne jako platforma budowy aplikacji wspomagających planowanie budżetów operacyjnych. Komputerowo zintegrowane zarządzanie. Red. R. Knosala. WNT, Warszawa.
  • Kozielecki R., 2004: Wskaźniki marketingowe (red.). Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171331849

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.