PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 12 | 12--15
Tytuł artykułu

Przedsiębiorczość społeczna jako nowy kierunek rozwoju świata

Warianty tytułu
Social Entrepreneurship As a New Direction of World Development
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest scharakteryzowanie przedsiębiorczości społecznej oraz podkreślenie jej znaczenia i specyfiki, a także roli, jaką ma szansę pełnić w rozwoju społeczno-gospodarczym współczesnego świata. Omówiona zostaje klasyfikacja przedsiębiorców społecznych stworzona przez Zahrę i in. (2009). (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the paper is to characterize the phenomena of social entrepreneurship and enlighten its specificity and significance, as well as to state the role it is starting to play in socio-economic development of contemporary world. Also the typology of social entrepreneurs proposed by Zahra et al. (2009) is presented and discussed. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
12--15
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • [1] ALVORD S.H., BROWN D.L., LETTS C.W., Social Entre-preneurship and Societal Transformation, "Journal of Applied Behavioral Science" 2004, vol. 40, no. 3.
  • [2] AUSTIN J., STEVENSON H., WEI-SKILLERN J., Social and Commercial Entrepreneurship: Same, Different, or Both?, "Entrepreneurship Theory and Practice" 2006, vol. 30, no. 1.
  • [3] DEES J.G., Enterprising Nonprofits: What Do You Do When Traditional Sources of Funding Fall Short?, "Harvard Business Review" 1998, January-February.
  • [4] FOWLER A., NGDOs As a Moment in History: Beyond Aid to Social Entrepreneurship or Civic Innovation?, "Third World Quarterly" 2000, vol. 21, no. 4.
  • [5] GAWELL M., JOHANNISSON B., LUNDQVIST M., Entrepreneurship in the Name of Society, KK Foundation, Stockholm 2009.
  • [6] MAIR J., MARTI I., Social Entrepreneurship Research: a Source of Explanation, Prediction and Delight, "Journal of World Business" 2006, vol. 41, no. 1.
  • [7] MILLER T.L., WESLEY II C.L., Assessing Mission and Resources for Social Change: an Organizational Identity Perspective on Social Venture Capitalists' Decision Criteria, "Entrepreneurship Theory and Practice" 2010, vol. 34, no. 4.
  • [8] ZAHRA S.A., GEDAJLOVIC E. i in., A Typology of Social Entrepreneurs: Motives, Search Processes and Ethical Challenges, "Journal of Business Venturing" 2009, vol. 24, no. 5.
  • [9] ZAHRA S.A., RAWHOUSER H.N. i in., Globalization of Social Entrepreneurship Opportunities, "Strategic Entrepreneurship Journal" 2008, vol. 2, no. 2.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171331855

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.