PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 67 Drogi dochodzenia do społeczeństwa informacyjnego. Stan obecny, perspektywy rozwoju i ograniczenia. T. 1 | 631--639
Tytuł artykułu

Web 2.0 w tworzeniu globalnej platformy społeczeństwa informacyjnego

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Web 2.0 in the Creation of a Global Platform of the Information Society
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W odróżnieniu od wczesnych ujęć, kojarzących cyberprzestrzeń z wirtualną rzeczywistością, w dzisiejszym rozumieniu cyberprzestrzeń jest utożsamiana z rzeczywistością cyfrową stworzoną w globalnej sieci WWW. Nadejście ery Web 2.0 mocno ugruntowało tę zależność pojęciową i otworzyło nowe, nieznane wcześniej możliwości w zakresie wykorzystania platform technologicznych. Jedno z podstawowych haseł programowych Web 2.0 brzmi: "Web jako platforma" (Web as a platform). W ślad za tym następuje wyraźne przesunięcie akcentów z aplikacji desktopowych, ograniczonych do indywidualnego komputera osobistego, na aplikacje sieciowe czy szerzej - webowe. W niniejszym artykule przedstawiono te aspekty funkcjonowania drugiej generacji WWW, tzw. Web 2.0, które decydują o tworzeniu globalnej platformy technologicznej na potrzeby komunikacyjne współczesnego społeczeństwa informacyjnego.(fragment tekstu)
EN
Contrary to previous approaches, modern take on cyberspace assumes that this area is created by the World Wide Web. "Web as a platform" is the leading catchphrase of Web 2.0, and it assumes the shift from users' desktop applications to the idea of "software above the level of a single device". The derivative notions include "software as a service", "innovation in assembly", "perpetual beta", and "lightweight models and cost-effective scalability".(author's abstract)
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Musser J.: Web 2.0: Principles and Best Practices, O'Reilly Media, Inc. 2007.
  • Unold J.: Teoretyczno-metodologiczne podstawy przetwarzania informacji w cyberprzestrzeni, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2011.
  • Shuen A.: Web 2.0: A Strategy Guide, O'ReillyMedia Inc. 2009.
  • Palser B.: Give Patch a chance: controversy swirls around AOL's ambitious hyperlocal venture, "American Journalism Review" vol. 32, iss. 4, s. 62(1), University of Maryland, December 22, 2010.
  • www.salesforce.com
  • http://aws.amazon.com
  • http://home.zcubes.com
  • http://www.eventsites.co.uk
  • http://castingwords.com
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171332097

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.